• 0

Export naar de USA

Beste mensen, sinds een paar dagen krijg ik verzoeken om ons product ook te gaan leveren in het buitenland. In Europa is dat geen probleem en kan ik iedereen via onze distribiteur bedienen. Nu zijn er ook enkele verzoeken uit niet Europese landen gekomen waaronder de USA. Nu blijkt dat speciaal voor dit land de verzekeringspremies voor productaansprakelijkheid dermate hoog zijn, dat starten met exporteren niet echt mogelijk is. Toch lijkt me het vreemd, dat daardoor Nederlandse producten niet terecht komen bij de Amerikaanse gebruiker, temeer omdat het een apparaat betreft dat rugklachten kan voorkomen en bij gebruik toch zal leiden tot minder gezondheidsclaims.

Is er iemand die ervaring heeft om dit dilemma te tackelen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Nu zijn er ook enkele verzoeken uit niet Europese landen gekomen waaronder de USA. Nu blijkt dat speciaal voor dit land de verzekeringspremies voor productaansprakelijkheid dermate hoog zijn, dat starten met exporteren niet echt mogelijk is

Waaruit blijkt dat dan? Heeft je adviseur offertes opgevraagd bij PA-verzekeraars provinciaal en op de beurs? Regende het afwijzingen of torenhoge premies? En wat versta jij onder hoge premies? Als de premie maar hoog genoeg is wordt het vanzelf interessant om bijvoorbeeld eens in de Duitse markt te gaan kijken.

 

Is er iemand die ervaring heeft om dit dilemma te tackelen?

Net een USA / Canadadekking productenaansprakelijkheid voor een fabrikant van transmissiesystemen verzorgd. Niet het minste PA-risico dus (werkt de keerkoppeling niet dan krijg je een remake van de film speed 2, cruise control: ramt zo'n schip gewoon de brug of de kade) Meerprijs t.o.v. huidige europadekking: nog geen € 1.000,- per jaar, op een USA/Canada omzet van € 250.000,- . Was kwestie van de juiste technische verzekeraar weten te polsen. Die vond het kennelijk allemaal wat minder spannend dan de bank: die rekende 6% van de omzet met een minimum van 10k (15.000 dus: factor 15 verschil!)

Mocht je interesse hebben, PM me dan maar.

 

Als het om hele grote omzetten en marges gaat, is een eigen afzonderlijke rechtsvorm voor risicovollere / claimsgevoeligere leveranties USA/Canada nog een ander alternatief, maar als het risico normaal verzekerbaar is, is dat de meest praktische en goedkope oplossing

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Norbert dank voor je antwoord.

Inderdaad was de premie in offerte op het niveau wat jij zei. Minimum 12K

Dit was ook wat mijn distribiteur aangaf. Zijn verzekeraar kwam ook uit op hoge premies.

Uiteraard zaten ze ook op ongeveer de aantallen procenten van de omzet die jij aangeeft.

Als je een lopende handel hebt zal dit niet zo'n probleem zijn, maar om te beginnen op de Amerikaanse markt is dit wel een grote drempel.

 

Ik ben nu (door jouw reactie) in onderhandeling met mijn tussenpersoon (die mij altijd heel goed ondersteunt) om eea bij andere maatschappijen neer te leggen.

Als dit niet tot een bevredigend resultaat leidt, meld ik me wel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.