• 0

Omzet + inkomsten belasting betalen?

Als je als autobedrijf 2de hands auto's verhandeld , betaal je dan ook omzet belasting? Je verhandeld geen nieuwe maar 2de hands auto's dus vandaar mijn vraag. Inkomstenbelasting moet elke bedrijf betalen , maar omzet belasting ben ik momenteel niet zo zeker van.

 

En hoeveel % omzet? en inkomstenbelasting betaal je in het 1ste jaar van je bedrijf? (Startersvoordeel) Heb een beetje gezocht maar ik zie nergens een echte voordeel waarbij ik kan zeggen , oke dat is zoveel minder % belasting betalen in het eerste jaar..

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

marge regeling.

 

inkoop 1000

verkoop 2000

 

verkoop - inkoop = 1000 over die 1000 moet je 19% btw betalen = 159,67 BTW

 

Maar kunt u het misschien duidelijker uitleggen. Moet ik geen omzet en inkomsten belasting betalen? Geldt bij mij alleen die marge regeling? Dus alle winst(119%) die ik maak 19% aan de belasting afdragen?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik zou hier heel goed op studeren:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/hoe_werkt_btw/margeregeling/margeregeling.html

 

De administratieve verplichtingen zijn namelijk niet gering.

Er zijn gevallen waarbij vooral het ontbreken van inkoopverklaringen tot enorme naheffingen geleidt hebben.

 

 

 

Bedankt voor de link ik heb het gelezen , maar dan nog is er een vraagteken bij mij. Moet ik dus puur en alleen marge belasting betalen en dus geen omzet/inkomsten belasting?

 

 

Edit:

 

Ik heb alle inkoopverklaringen , maar bij sommige inkoopverklaringen heb ik GEEN handtekening van de klant gekregen. Dat heeft 2 redenen , 1 = klant wilt geen handtekening zetten , verkocht is verkocht , ik ken jou niet jij kent mij niet.

2= ik heb vergeten om de inkoopverklaring mee te nemen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Maar natuurlijk moet je ook inkomstenbelasting betalen. Op basis van je winst (exclusief omzetbelasting is dat!), minus eventuele ondernemersaftrek (zoals zelfstandigenaftrek) en misschien ook persoonlijke zaken, zoals vermogen etc.

En eventuele andere inkomsten uit arbeid (loon, uitkeringen etc).

 

Misschien moet je eerst een paar dingen doornemen. Begin hier maar mee, zou ik zeggen:

 

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/

 

Link naar reactie
  • 1

btw (moet) je innen voor de belastingdienst. Heeft niets te maken met winst.

 

Inkomsten belasting werkt iets uitgebreider , (helaas) kun je dat niet aan de hand van 1 verkoop uitrekenen.

 

voordat je inkomsten belasting betaald mag je nog wat dingen van die winst aftrekken, bijv huur, telefoon, en van alles en nog wat meer. Wat er over blijft (bij eenmanszaak) is je winst uit onderneming. De inkomsten belasting in Nederland is progessief dat wil zeggen zoiets als dit (eenvoudige versie, zie belastingdienst voor werkelijke tarieven):

 

miljionair of uitkerings gerechtigde , eerste 10.000 euro = 10%

10001 tot 20000 = 20 %

20001 tot 30000 = 30 %

enz

 

als je dus 25000 euro winst heb gemaakt over 2010:

 

10000 euro a 10% = 1000 euro

10001 euro tot 20000 euro a 20% = 2000 euro

20001 euro tot 25000 euro a 30% = 1500 euro

totaal 4500 euro IB

 

Er zal nog wat af gaan (aftrekposten) en wat bijkomen (ziektekosten premie bla die bla weet ik veel hoe het heet)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.