• 0

BTW kosten in bedrijf omlaag brengen

Beste forum leden,

Hier een vraag. (belasting)

Ik ben zzp onderhoud schilder.

Een paar vragen over belasting ik moet best veel belasting betalen wat ook normaal is,

Maar laats sprak ik een collega en die vertelde mij dat het belangrijk is om kosten te hebben binnen het bedrijf.

Ik heb ook bijna geen kosten zoals mijn bedrijfs auto betaal ik privé heb geen pand geen investeringen meer gedaan etc.

Nu zit ik er aan te denken om een bedrijfs auto te leasen of te financieren.

Maar zou dit de btw kosten omlaag kunnen brengen?

En wie heeft er nog meer tips voor mijn bedrijf om de btw kosten laag te houden.

Dit valt naar mijn mening niet onder belasting ontduiken mocht dit in strijd zijn met de forum regels hoor ik het graag,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik denk eigenlijk dat je zelf de situatie misschien niet helemaal begrijpt. Als ik het fout heb: mijn excuses, het is absoluut mijn bedoeling niet om naar over te komen. Er even vanuit gaande dat je het niet helemaal helder hebt, wil ik het je toch heel beknopt even proberen te verduidelijken.

 

Over het bedrag wat je verdient dien je BTW te betalen. De uitkomst hiervan is afhankelijk van het bedrag wat je verdient minus de aftrekposten.

 

Je kunt er wel voor zorgen dat je uiteindelijk een lager bedrag aan de belastingdienst dient te betalen, doordat je bepaalde kosten af kunt trekken. Er zijn hier vrij veel topics over aftrekposten. Ik zou de link die hierboven gegeven is even volgen en alles eens op je gemak doorlezen.

 

Heb je iemand die je helpt met je belastingaangiftes? Ik denk, afgaande op je verhaal, dat je namelijk wel bepaalde kosten maakt die aftrekbaar zijn, maar dit niet doet. Ik ken namelijk heel weinig bedrijven die geen enkele aftrekpost hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste forum leden,

Hier een vraag. (belasting)

Ik ben zzp onderhoud schilder.

 

En wie heeft er nog meer tips voor mijn bedrijf om de btw kosten laag te houden.

 

Als je als ZZP schilder werkt, kun je gebruik maken van de BTW verlegd regel, jouw opdrachtgever, in dit geval een opdrachtgever met BTW nummer, (dus geen particulier) rekent dan de BTW af met de belasting en dat hoef jij niet meer te doen.

BTW verlegd mag overigens niet naar elke ondernemer, lees daarvoor deze link.

De bouw en scheepsbouw industrie laat zich hiervoor wel lenen.

 

 

Op je factuur vermeld je dan het BTW percentage, is dan 19% en daarbij de vermelding BTW verlegd en het BTW nummer van jouw zakelijke opdrachtgever.

 

Dat is een antwoord op de vraag BTW kosten laag te houden, per saldo maakt het niks uit. De afdracht van BTW is verlegd.

 

Als je een investering doet, is het soms verstandig het geld zodanig uit te geven om gebruik te kunnen maken van de investeringsaftrek.

 

En als je bijna geen kosten hebt, is dat gunstig voor je winst, onnodige kosten maken om je belasting te verlagen, werkt vaak averechts, je betaalt het toch en het gaat van je winst af.

 

In een enkel geval, op een kantelpunt van belastingafdracht of teruggave kan het je wat opleveren.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.