Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Yorian
Beste allen,
Momenteel ben ik bezig met het opstellen van een begroting voor een vereniging. In het verleden is er voor deze vereniging een bus gekocht t.w.v. bijv. 6.000 euro. Als deze bus echter is afgeschreven wil de vereniging een nieuwe bus kunnen kopen.
Gezien de economische situatie op het moment van aankoop was de bus deze, op het moment dat we echter na totale afschrijving een nieuwe bus willen kopen zal een vergelijkbaar model 9000 euro kosten.
Voorheen werden alle aankopen (activa) voor een gelijk bedrag voorzien als waarvoor deze werd afgeschreven, dit zou betekenen dat er na afschrijving 6000 euro zou zijn terwijl er 9000 nodig is. Vanwege deze reden heb ik afschrijving en voorziening van elkaar gescheiden, en is de afschrijving puur een waarde vermindering op de balans en de voorziening vermeerdering (wat je per jaar spaart) een kostenpost op de begroting. Mag ik dit zo doen? (afschrijving op balans weergeven, investering voorziening op begroting zetten)
Klopt dit op deze manier of moet ik dat eigenlijk anders doen?
Alvast bedankt voor de hulp en moeite.