Ga naar inhoud

Op zoek naar een model inbeschrijving

Geplaatst:

Peter1977

In verband met het inbrengen in een BV in natura ben ik, om zoveel mogelijk zelf te kunnen doen, op zoek naar een model inbrengbeschrijving. Dat een AA/RA vervolgens een verklaring dient af te geven is me bekend, maar om de kosten in de hand te houden zou ik graag het een en ander zelf doen.

Kan iemand me helpen aan een voorbeeld van een inbrengbeschrijving?

Bij voorbaat dank!

Featured Replies

Geplaatst:

4711

Dit is een beetje hetzelfde als wanneer je een huis gaat kopen, maar eerst een voorbeeld van een transportakte van de notaris wil bestuderen.

Niet zo zinvol, dus (volgens mij). Zal ook geen invloed op de kosten hebben.

Wat wel handig kan zijn, is om enkele AA’s om een prijsopgave voor het opstellen van een inbrengverklaring te vragen. Dan kan je ook overleggen hoe je het een en ander het beste kan ordenen en overhandigen, zodat je de kosten eventueel kan drukken.

Geplaatst:

Peter1977

• Auteur

Dank voor je reactie. Volgens mij is het voorbeeld dat je geeft trouwens een ander verhaal.

Er kan toch best een inbrengbeschrijving worden opgesteld, waarna een accountant een inbrengverklaring afgeeft?

Geplaatst:

ronaldinho

Dat kan ja. Of dat goedkoper is dan wanneer de accountant het doet en of hij daar ook in mee wil gaan, is een tweede. Het is vaak makkelijker om de eigen stukken te gebruiken, dan om stukken van een ander te controleren op juistheid: er zou maar net iets ontbreken.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.