Er zijn al wat vragen gesteld over octrooi of modelbescherming. Het verschil is me duidelijk echter weet ik niet of mijn vinding technisch is, en dus een octrooi mogelijk is.
Het probleem waar ik een oplossing voor heb verzonnen is er al wel, maar niet in de vorm en uitstraling die ik voor ogen heb. Tevens gebruik ik een andere opbergtechniek dan de andere producten, maar ik zou het niet direct technisch noemen. Een voorbeeld:
Ooit was er een klerenhanger, daarna een klerenhanger met een mogelijkheid een broek er aan op te hangen. Is deze handige vondst nu met een octrooi te beschermen of vraagt dat om modelbescherming?
Mijn gevoel zegt het laatste... wat denken jullie? Alvast mijn dank...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hasselaar
hasselaar
Er zijn al wat vragen gesteld over octrooi of modelbescherming. Het verschil is me duidelijk echter weet ik niet of mijn vinding technisch is, en dus een octrooi mogelijk is.
Het probleem waar ik een oplossing voor heb verzonnen is er al wel, maar niet in de vorm en uitstraling die ik voor ogen heb. Tevens gebruik ik een andere opbergtechniek dan de andere producten, maar ik zou het niet direct technisch noemen. Een voorbeeld:
Ooit was er een klerenhanger, daarna een klerenhanger met een mogelijkheid een broek er aan op te hangen. Is deze handige vondst nu met een octrooi te beschermen of vraagt dat om modelbescherming?
Mijn gevoel zegt het laatste... wat denken jullie? Alvast mijn dank...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29433-octrooi-of-modelbescherming-techniek-of-vormgeving/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag