• 0

Aankoop aandelen

In 2007 ben ik in dienst getreden bij een nieuw bedrijf. Een van de arbeidsvoorwaarden was dat ik op

1 januari 2011 7,5% van de aandelen kon kopen voor een vastgesteld bedrag.

Hiervoor heb ik de laatste 4 jaar mijn bonus gespaard.

Het restbedrag wat ik tekort kom zal ik moeten lenen. Dit zal ongeveer uitkomen op Euro 200000,--

Ik heb in 2007 een BV opgericht de bonus zit in de BV en zal de aandelen met de BV gaan kopen.

Van 2011 zal ik zelf op de loonlijst komen van mij BV en zal ik een factuur gaan sturen aan ons bedrijf.

Mijn vraag is hoe ik het beste dit geld kan lenen. Mijn werkgever heeft aangegeven dat ik het ook van het bedrijf mag lenen. Er is mij te horen gekomen dat dit niet is toegestaan.

 

Mocht er nog meer zaken zijn waar ik rekening mee moet houden hoor ik dit graag. BVD

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent nu in dienst, nu wordt je aandeelhouder begrijp ik. Daarnaast word je ineens een externe kracht in plaats van een medewerker die op de loonlijst staat. Je loopt dan wellicht wat meer risico, dit moet je juridisch goed dichttimmeren. Zie dit topic:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=48%3baction=display%3bthreadid=5650

 

Klopt de waardering van de aandelen? Is het bedrijf nu 3.5 miljoen+ waard?

 

Als dat klopt dat is het een kwestie van de juiste voorwaarden de lening regelen. Ik kan me voorstellen dat de bank dit soort transacties kan doen maar jij kan het ook. In basis leen je dat geld vanuit je holding. Wel kan ik me voorstellen van een bank dat ze gaan proberen om een persoonlijke aansprakelijkheid te realiseren. Heb je wellicht zelf activa zoals een huis wat als onderpand kan dienen? Ik zou zowel bij banken als bij het bedrijf kijken wat je voor voorstel kan realiseren.

 

Heb je een realistische terugverdientijd op je lening, dat zal de bank gaan vragen. Dat wil je daarnaast ook voor jezelf weten uiteraard. Kan je voldoende factureren om over een tijdje dat geld zelf te hebben.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.