Dit jaar september ben ik met mijn onderneming (een eenmanszaak) gestart. Toen had ik al een order gekregen. Nu is dit order gereed begin december en lever ik dit CIF zuid amerika af in Januari. Mijn klant heeft 100% vooruitbetaald.
Mijn boekhouder zegt dat ik de winst moet nemen in 2010, omdat ik als eenmanszaak anders in de problemen kom met de fiscus.m Volgens mij lever ik het order alf in de haven in Zuid Amerika. Wanneer moet ik de winst nemen?
Voor mij is het voordeliger om dit in 20111 te doen omdat ik dan wel aan het urencriterium kan voldoen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
coypu
coypu
Beste,
Dit jaar september ben ik met mijn onderneming (een eenmanszaak) gestart. Toen had ik al een order gekregen. Nu is dit order gereed begin december en lever ik dit CIF zuid amerika af in Januari. Mijn klant heeft 100% vooruitbetaald.
Mijn boekhouder zegt dat ik de winst moet nemen in 2010, omdat ik als eenmanszaak anders in de problemen kom met de fiscus.m Volgens mij lever ik het order alf in de haven in Zuid Amerika. Wanneer moet ik de winst nemen?
Voor mij is het voordeliger om dit in 20111 te doen omdat ik dan wel aan het urencriterium kan voldoen.
Kan iemand mij hierover adviseren?
Alvast bedankt,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29502-gereed-melden-orders-in-een-eenmanszaak-rond-de-jaarwisseling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag