Ga naar inhoud
Geplaatst:

student4

Beste allemaal,

Ik post mijn bericht hier omdat jullie hier denk ik het meeste verstand van hebben.

Een tijdje terug kreeg ik het idee om in plaats van te werken tegen een uurloon , zelf maar eens te gaan ondernemen en iets op te starten, en dit met tabletcomputers importeren, en vervolgens hier met een marge te verkopen,

Ik wilde beginnen als dropshipper en had al gauw de eerste klant op marktplaats.

De bestelling was gedaan in Hongkong via alibaba.com en hij was met UPS binnen twee dagen in eindhoven geland.

Nu krijg ik dus net te horen (van UPS) dat mijn product in beslag is genomen

Mijn product is merkloos en ik ken al meerdere mensen die deze succesvol hebben geimporteerd in nederland.

Het geeft dus nergens een verwijzing naar bv. de ipad.

Graag jullie reactie/ ervaringen.

Featured Replies

Geplaatst:

P.J.

Goede zaak dat namaakartikelen door de douane in beslag worden genomen. Daarnaast heb je dus kans dat je ook nog een boete gaat krijgen. Bezint eer ge begint!

Geplaatst:

Yannick_

Als die tablet van je te veel lijkt op een iPad, heb je een probleem. Soms komt ie door de Douane heen, maar vaak ook niet.

Kun je iets meer zeggen over de gelijkenis met de iPad. Dat er geen logo op staat betekent niet dat er geen gelijkenis is.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Geplaatst:

student4

• Auteur

Ja het betreft hier dus niet een namaakartikel want er word nergens verwezen naar een van de grote namen etc.

Ook qua uiterlijk worden er geen verwijzingen geschept?

Hoe kan ik hier bezwaar tegen aan tekenen.

Mvg

Geplaatst:

Yannick_

"Er worden geen verwijzingen geschept"

Toch is het aangemerkt als zijnde namaak denk ik. Bel de Douane op met je trackingnummer/IDnummer in de hand van UPS. Ik denk wel dat ze je kunnen helpen. Ze zullen je trouwens ook wel opbellen denk ik. Er is bij mij ook ooit een keer iets in beslag genomen door de Douane. Ze belde toen netjes op om even een en ander te vragen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Geplaatst:

student4

• Auteur

Het betreft hier gewoon een simpele tablet, 10 inch, met één knop(heeft de ipad ook , maarja onder hen zovelen.)

Verder word ik ook van het kastje naar de muur gestuurd, volgende de douane moet ik bij UPS zijn , en visa versa.

Geplaatst:

student4

• Auteur

"Er worden geen verwijzingen geschept"

Toch is het aangemerkt als zijnde namaak denk ik. Bel de Douane op met je trackingnummer/IDnummer in de hand van UPS. Ik denk wel dat ze je kunnen helpen. Ze zullen je trouwens ook wel opbellen denk ik. Er is bij mij ook ooit een keer iets in beslag genomen door de Douane. Ze belde toen netjes op om even een en ander te vragen.

En hoe is dit verder bij jou afgelopen? Mijn product is al zeker twee weken in beslag genomen zonder enige vorm van contact. Mijn eerste klant begint nogal geirriteerd te raken, wat ik hem ook niet kwalijk kan nemen.

Geplaatst:

StevenK

Het betreft hier gewoon een simpele tablet, 10 inch, met één knop(heeft de ipad ook , maarja onder hen zovelen.)

Verder word ik ook van het kastje naar de muur gestuurd, volgende de douane moet ik bij UPS zijn , en visa versa.

Maar laat dan eens een plaatje zien?

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Yannick_

Het duurde bij mij nogal even voordat ik gebeld werd.

Ik doe een slotje op dit topic. Dit heeft mijns inziens niet zoveel met ondernemen te maken en riekt eerder naar heling. (wel of niet opzettelijk daarbij in het midden latend)

Bel de Douane nogmaals. Ik geef je grote kans dat je je product nooit meer terugkrijgt. Wijze les zoals al eerder werd geopperd: bezint voor ge begint. Het lijkt op een iPad zoals je zelf schrijft, dus maak je daarmee waarschijnlijk inbreuk op de enorm sterke rechten van Apple op hun simplistische producten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.