• 0

markonderzoek starten zonder dat product te koop of beschermd is

ik ga een product importeren uit Indonesië; Nu wil ik graag een hyves pagina aanmaken en daar de foto's opzetten. Ik hoop op deze manier het product al onder de aandacht te kunnen brengen en hoop dat er dan reacties komen zodat ik een beeld kan krijgen hoe men het product vind.(tassen en portemonees)

het is evenwel nog niet te koop.

 

nu heb ik 2 vragen:

1: is het verstandig zo om zo de marketing te starten zonder dat een product te koop is?

2: het merk is nog niet beschermd in Europa. Dus, loop ik dan niet heel veel risico dat het gekopieerd wordt?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een oproep aan de moderatoren: deze heer Vermeer is wel heel opzichtig bezig om verkeer en linkjes naar zijn vergelijkingssites te krijgen. Ik zag dat Joost al een opmerking op 1 van zijn niets zeggende berichtjes heeft gemaakt, maar moet wellicht soms niet wat verder ingegrepen worden? (Voorzover dat mogelijk is.)

Uiteraard zitten velen van ons niet alleen voor het plezier op HL maar ook voor zakelijke belangen (waaronder ikzelf), maar het zou wel zo moeten zijn dat iets voor deze zakelijke belangen terug wordt gedaan in de vorm van zinnige adviezen/bijdragen. Dat is deze meneer duidelijk niet van plan.

 

Groeten,

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

nog even over de bescherming dan:

want met Internet is je product toch zichtbaar voor de hele wereld?

dus zou je toch eigenlijk wereldwijde bescherming willen?

 

alleen, die kosten zijn absurd hoog heb ik begrepen. Dus hoe doe je dat?

 

ik weet dat in Europa het alleen al 1500 per merk kost

maar ja, dan staat het op internet en kan iedereen buiten Europa het zo kopieren.

Dus stelt die bescherming toch weinig voor?

 

Link naar reactie
  • 0

Kawai, ik doe dit topic op slot omdat het nu alle kanten op schiet. Over merkenrecht is al heel veel op dit forum geschreven zoals Frans al aangeeft, dat zou je eerst eens kunnen doorbladeren. Als je dan nog vragen hebt zijn die welkom natuurlijk, maar ik denk dat veel van je vragen al snel beantwoord zullen worden door die andere topics door te lezen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.