Ik wil mijn klanten een kortingskaart aanbieden en over een bepaalde dienst korting geven. Dit om op gebied van prijs met concurrenten te gaan concurreren en ik weet dat de prijs nogal een groot issue is bij de doelgroep :-)
Natuurlijk wil ik mijn producten en diensten ook weer niet tegen dumpprijzen aanbieden. Vandaar het systeem om vaste klanten wel korting te geven en dat met behulp van een klantenkaart te gaan doen. Nou weet ik wel dat klantenkaarten niet altijd even populair zijn, vandaar dat de korting wel van enige waarde moet zijn, maar ook weer niet te veel om niet in mij eigen vingers te gaan snijden :-) Bovendien heeft een klantenkaart voor mij het voordeel meer over klanten te weten te komen en ze doelgericht informatie en reclame kan gaan verstrekken. Dat laatste moet een van mijn main marketing strategien gaan worden.
Nu hoop ik dat hier een marketinggoeroe op het forum zit die mij wat meer kan adviseren hierover.
Stel dat ik een dienst voor 45 euro aanbiedt, wat raden jullie mij als kortingspercentage ongeveer aan? Ikzelf zat tussen de 5 en 10% te denken. Bij 5% geef ik rond de 2 euro aan korting, bij 7,5% rond de 3 euro en bij 10% 4,5 euro. De bedoeling is dus dat het substantieel is, maar ook weer niet teveel is. Maar ja, doet iemand de moeite om voor 2 euro naar de concurrent over te stappen? En 4,5 euro eraf wordt misschien weer een dumpprijs.... Maar 7,5% klinkt dan weer zo laag...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marlyvk
Marlyvk
Ik wil mijn klanten een kortingskaart aanbieden en over een bepaalde dienst korting geven. Dit om op gebied van prijs met concurrenten te gaan concurreren en ik weet dat de prijs nogal een groot issue is bij de doelgroep :-)
Natuurlijk wil ik mijn producten en diensten ook weer niet tegen dumpprijzen aanbieden. Vandaar het systeem om vaste klanten wel korting te geven en dat met behulp van een klantenkaart te gaan doen. Nou weet ik wel dat klantenkaarten niet altijd even populair zijn, vandaar dat de korting wel van enige waarde moet zijn, maar ook weer niet te veel om niet in mij eigen vingers te gaan snijden :-) Bovendien heeft een klantenkaart voor mij het voordeel meer over klanten te weten te komen en ze doelgericht informatie en reclame kan gaan verstrekken. Dat laatste moet een van mijn main marketing strategien gaan worden.
Nu hoop ik dat hier een marketinggoeroe op het forum zit die mij wat meer kan adviseren hierover.
Stel dat ik een dienst voor 45 euro aanbiedt, wat raden jullie mij als kortingspercentage ongeveer aan? Ikzelf zat tussen de 5 en 10% te denken. Bij 5% geef ik rond de 2 euro aan korting, bij 7,5% rond de 3 euro en bij 10% 4,5 euro. De bedoeling is dus dat het substantieel is, maar ook weer niet teveel is. Maar ja, doet iemand de moeite om voor 2 euro naar de concurrent over te stappen? En 4,5 euro eraf wordt misschien weer een dumpprijs.... Maar 7,5% klinkt dan weer zo laag...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29638-welk-kortingspercentage-hanteren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag