Jump to content

Martijn van der Ploeg

Senior
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Company or organization name
    Atinoz VOF
  • Website address
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Bizz
    Syntens

Company info

  • Location
    Amsterdam
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Branch 2
    Huisvesting & vastgoed
  • Branch 3
    Life sciences
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    dingen willen realiseren. Samen dingen doen en daarbij leren.
  • My opinion about entrepeneurship
    Niets is mooier dan een eerste factuur versturen naar een klant voor door jouw uitgevoerde werkzaamheden.
  • My opinion about innovation
    Innovatie zit in het terugbrengen van complexe situaties/issues/uitdagingen naar simpele oplossingen.
  1. Je zoekterm aanpassen naar Engels En de term ' non-lineaire story telling' of de term 'non-lineaire presentation tool' gebruiken. Er zijn diverse opties, zoals, maar niet alleen: - Twine (https://twinery.org/) - i-Docs (http://i-docs.org/)
  2. Snel actie ondernemen. Op basis van je input: meld je aan bij MKB Doorstart https://www.mkbdoorstart.nl Op basis van je input lijkt het dat er meerdere financiering issues spelen. MKB doorstart maakt een scan van de onderneming of deze levensvatbaar is en wat de te nemen vervolg stappen zijn.
  3. Waar hebben jullie precies moeite mee om een goed voorstel voor investeerders op te zetten? Hebben jullie al informatie gekregen van investeerders dat jullie voorstel niet goed is? De waardering en een bedrijfs-- en financierings-plan moeten jullie een goede basis gegeven voor het opzetten van een voorstel voor investeerders.
  4. Deze tool al gebruikt? http://www.domaintools.com/research/whois-history/ Wel een account aanmaken voor een proefperiode Of deze: https://archive.org/ Sommige tool hebben meer informatie over bepaalde domeinen. Bv: .com/.nl/etc. Daarom is het verstandig om meerdere tools te gebruiken.
  5. SEO opmerkingen: Er zijn teveel links en link tags Ongeveer 10% van de links is niet betrouwbaar (verwijzen bijvoorbeeld nergens naar, zoals twitter icoon) De meta beschrijving(en) is te kort. Content opmerkingen: Algemeen: waarmee onderscheid de webshop zich van andere aanbieders? Website is niet overzichtelijk. Eerste stap 1: Kijk naar hoe iemand zoekt die wijn wil kopen. Pas het zoeken op je website hier op aan. Er wordt geen gebruik gemaakt van Microdata Title keywords van de website en de titel van de pagina matchen niet, verschillende woorden. Title keywords komen niet terug in de titel van de pagina. Carrousel maakt het beeld onrustig Pagina is te lang (te veel scrollen) Merken en Tags op hoofdpagina voegen niets toe aan Usability of Customer Experience. Security: Geen HTTPS en er zijn nog wat security issues
  6. Overwegingen om Whatapp in te zetten. Vragen die je moet stellen. Wat gebruiken je klanten? Onderzoek welk kanaal zij gebruiken of willen gebruiken, wat hun motivatie is om te kiezen voor een bepaald kanaal. Kan je met Whatsapp bieden wat je klanten willen? Kan je waarde toevoegen met Whatsapp als klantenservice kanaal? Kan je je misschien onderscheiden van je concurrenten met Whatsapp als service kanaal. Kan je meten wat de resultaten zijn van de inzet van Whatapp? Gaat de klant tevredenheid omhoog? Of is de klant tevredenheid hoger bij jouw klanten dan bij concurrenten? Wat biedt klanten service via Whatsapp voor je onderneming? Snelheid? Overzicht? Effiency? Er is veel software beschikbaar voor het inzetten van Whatsapp als klantenservice kanaal. Van belang bij het kiezen van deze software zijn een aantal dingen van belang: - Is het een Multi channel oplossing? Email/Chat/Social Media (heb je dat nodig?) - Hoe makkelijk is het om de berichten te managen. Kunnen dit meerdere mensen doen? - Kan je de contact historie met een klant opslaan en makkelijk terugvinden? - Is er een ticket systeem? Is het mogelijk om meerder conversaties (van meerdere websites) gelijktijdig te managen? - Kan je ook met Mobiel (onderweg) of Tablet met de software werken? Werkt de software in de webbrowser die jij wilt gebruiken? - Wil je alle data op één plek, is er integratie nodig met Content Management software of webshop oplossingen. Kan dit met de software die je wilt gaan gebruiken. - Is het mogelijk een kennis bank op te bouwen met de meest gestelde vragen en bijbehorende antwoorden? - Wat je wilt bereiken is dat mogelijk met de gekozen software oplossing? Everlyn Liu heeft 3 september 2015 een artikel geplaatst op www.emerce.nl met als titel: 'Hoe zet je Whatsapp in voor zakelijk gebruik?'. Zij behandelt diverse software oplossingen en vergelijkt die.
  7. Wat je vergeet is dat een eventuele verkoper wel degelijk kosten maakt naast een eventuele investering in tijd. (Telefoon, Internet, vervoer, verkoopmateriaal, offerte/contract maken, order inleggen, creativiteit inzetten, etc, etc) Het rendement van de inzet wordt ook niet mee genomen. Inflatie zorgt ervoor dat 100 euro nu meer waard is dan 100 euro over 2 jaar. Verder: hoe aantrekkelijk is het voor iemand om de sales te gaan doen voor je onderneming? Behalve de vergoeding. - Hoe staat je onderneming bekend in de markt? (Is er al naambekendheid, wil ik me daar aan verbinden?) - Hoe aantrekkelijk is de beloning? Of kan ik ergens anders tegen betere voorwaarden een gelijkwaardige beloning krijgen? - Hoe financieel is de onderneming? Wat is de kans dat deze over 2 jaar nog bestaat? Aangezien mijn laatste vergoeding voor een order in de toekomst ligt. Je spreekt zelf over jaren. - Gaat het om een product/dienst waarvan de omzet snel zou kunnen gaan groeien? - Hoeveel vrijheid heb ik als verkoper om een order binnen te halen? - Kan ik als verkoper mezelf ontwikkelen door een tijd de verkoop te doen van dit product. Leer ik over het product, de markt? Krijg ik trainingen/cursussen? - Waar is de onderneming gevestigd. Als je een student wilt inzetten een studentenstad? - Wat zijn de werktijden, in aantal en wanneer ('s avonds, nachts?) - Is er begeleiding beschikbaar, sales support. - Is er verkoop ondersteuning beschikbaar, demos, flyers, folder, website, website, etc, etc - Komen er regelmatig nieuwe versies van het product uit? - Hoe lang is een gemiddelde salescyclus? Uur, dag, weel, maand of jaar. - Wat is de sales flow door een bepaalde periode? - Krijg ik een eigen rayon als verkoper?
  8. Ook in Europa kan het verplicht zijn om een filiaal of een dochtermaatschappij op te richten voor de uitoefening van een industriële of commerciële activiteit. Dit is bijvoorbeeld in Frankrijk het geval. In het geval van financiële moeilijkheden van de Franse vestiging, verplicht de Franse overheid het Nederlandse moederbedrijf tot de betaling van eventuele schulden van de Franse vestiging.
  9. Aanname is dat de onderneming de auto aanschaft: 1. Je kan de auto niet willkeurig (versneld) afschrijven. Dus afschrijven over vijf jaar. 2. De belastingdienst heeft een mooi overzicht van auto kosten: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/auto_en_vervoer/auto_van_de_onderneming/autokosten/uw_autokosten/ 3. Je mag er onbeperkt privé mee rijden, maar dit privégebruik moet je met de autokosten van de onderneming verrekenen. Waar je nog rekening mee kan houden: misschien is het slimmer om de auto privé aan te schaffen en € 0,19 per kilometer van de ondernemings opbrengst af te trekken voor de zakelijke ritten die je met de eigen auto maakt.
  10. @Christine, toelichting De vraag over welke software/technologie die gebruikt is (nog) niet beantwoord. Er wordt gesproken over een custom gemaakt CMS, dat kan in diverse software talen gerealisserd worden. Bijvoorbeeld: PHP of .NET En om te voorkomen dat je met een in PHP gebouwd custm CMS bij een .NET gespeialiseerde developer komt, is de eerste vraag die je moet stellen welke software/technologie is gebruikt.
  11. 1. Eerste vraag die van belang is met welke technologie/software is de website gebouwd. Daar zoek je een partij bij die kennis en ervaring heeft van de gebruikte software. 2. Kies voor voor een zzper of voor een bedrijf/bureau met meerdere medewerkers? 3. Kijk naar portfolio van opdrachten die ze gemaakt hebben, lijken de opdrachten qua omvang en uitvoering op wat jij wilt? 4. Ga het gesprek met een partij aan, hoe werken ze, hoe gaan ze bijvoorbeeld om met wijzigingen? Geven ze ook advies? 5. Wat brengen ze wanneer in rekening tegen welke tarieven? Past het bij jouw budget? 6. Praat met een bestaande klant, deze kan je inzicht geven over het samenwerken. Veel succes met het vinden,
  12. De belastingdienst heeft een tooltje voor het bepalen hoe je per situatie (goederen/diensten, EU/niet EU, ondernemer/particulier) omgaat met de BTW. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/rekenhulpen/diensten_in_uit_het_buitenland
  13. Er zijn ook gespecialiseerde 'recruitment software' aanbieders. Bijvoorbeeld born4jobs gebruikt een dergelijke oplossing (http://www.born4jobs.nl/) Born4jobs heeft een vacaturebank gericht op een niche markt muziek, entertainment en media. Je zal eerst je zelf een paar vragen moeten stellen: - welke Budget heb ik; - wat kan ik zelf doen (techniek, content, design, SEO, SEA etc), hoeveel resources heb ik beschikbaar; - welke kwaliteit wil ik hebben en hoe kom ik daar. Waar moet de oplossing aan voldoen? Speelt vooral bij het overnemen van een bestaande situatie maar ook voor een nieuwe oplossing zal je iets van functionele eisen moeten formuleren; - hoeveel tijd heb je beschikbaar? Hoe snel wil je 'live' gaan. De punten zijn ook nog afhankelijk van elkaar. voordat je een onderbouwde keuze kan maken tussen laten bouwen of overnemen
  14. Monique, Misschien kan het boek The Lean Startup van Eric Ries handig zijn om te bepalen hoe je het ontwikkelen van het speelgoed kan aanpakken. Groet, Martijn
  15. De NBA (Nederlandse Beroepsorganisatie van Accounts) verwijst naar een Raad voor Geschillen. waar je in eerste instantie terecht kan als je onenigheid hebt met je accountant over bijvoorbeeld een declaratie. https://www.nba.nl/Klacht--en-tuchtrecht/civielrechtelijkegeschillen/Raad-voor-Geschillen/
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept