• 0

Mobiel winkelen

Beste ondernemers,

 

Onlangs heb ik de website www.mobielshoppen.com geregistreerd. Mijn idee is om hier van een webshop te maken waar alleen afgerekend kan worden via de mobiele telefoon. Hierbij kan je denken aan bedragen tot bijvoorbeeld 10 euro. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een sms, maar ook betalen per minuut. Het lijkt mij vooral handig voor mensen tot 20 jaar die bijvoorbeeld niet veel geld te besteden hebben en op deze manier toch gelijk een aankoop kunnen doen. Dit wordt later uiteraard via hun eigen provider in rekening gebracht. Zou dit een goed idee kunnen zijn? Of zit hier geen brood in? Ik zou het leuk vinden om eens andere meningen hier over te horen en eens te filosoferen over de opties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je draait het een beetje om volgens mij.

 

De grootste beweegreden waarom men online iets koopt is omdat men behoefte heeft aan dat product. De manier waarop men dat kan betalen is meestal bijzaak. Nu zou je een shop om een betaalmethode bouwen. Ik denk niet dat dat werkt. Of heb je al een goed assortiment aan producten en/of diensten die je aan wilt gaan bieden?

 

Waarom niet jouw dienst van mobiel betalen aanbieden aan reeds bestaande webshops? Daar is denk ik meer vraag naar dan naar een shop waar men met de mobiel kan betalen.

Link naar reactie
  • 0

Hoe het technisch in elkaar steekt weet ik niet, dat zou jij moeten weten ;) Maar als jij een methode hebt waardoor men via hun telefoonrekening kan betalen dan kan je deze dienst ook aanbieden aan shops, zodat de klanten daar naast bijv. iDeal ook met hun mobiel kunnen betalen. Tenminste, dat lijkt mij logischer dan een shop waar je met je mobiel betaalt op zetten.

 

Stel dat het andersom was en jij al producten hebt die zich uitstekend lenen om met de mobiel besteld en betaalt te worden, dan was het een ander verhaal en zou je op jouw domein prima een winkel kunnen starten. Maar ik krijgt de indruk dat je die producten (nog) niet hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja ik heb wel producten in gedachten, ik verkoop namelijk telefoon accessoires op marktplaats. Ik heb hiervoor nog geen officiële webshop omdat het op marktplaats heel goedkoop adverteren is, en omdat er naar mijn idee de meeste mensen voor dit soort artikelen toch het eerst op marktplaats gaan zoeken. Ik verkoop vooral accessoires voor de apple iphone en samsung omdat dit ook de meest verkochte telefoons zijn waar standaard geen hoesje bij geleverd wordt. Dit varieert van hard cases tot silicone cases etc. Ik kan bij mijn leverancier eigenlijk alles krijgen voor de mobiele telefoon. Dus opladers, onderdelen etc. Ook zijn de inkoopsprijzen dermate gunstig dat ik goed kan concurreren met andere aanbieders. Mijn verkoopprijzen op marktplaats zijn eigenlijk altijd onder de 10 euro, vandaar ook mijn idee om mobiel te kunnen betalen omdat het om relatief kleine bedragen gaat.

Link naar reactie
  • 0

als je een webshob eromheen wil bouwen zal dat toch een algemeen karakter moeten hebben,

beetje in de geest van sjopze.nl o.i.d. een shop waar mensen voor de lol gaan kijken als ze op de bus staan te wachten ofzo.

Ik denk dat je dan toch actief aan marketing zal moeten doen en naamsbekendheid is niet goedkoop..

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
Op zich is dat geen probleem. Via Mollie.nl kan je je een systeem integreren in je website dat ervoor zorgt dat er een belsysteem tussen zit.

Ja, maar wie gaat er 10 minuten aan de telefoon hangen om een USB-stick te betalen, bijvoorbeeld? Het is niet voor niets dat die betaalmethode nauwelijks gebruikt wordt, en al zeker niet door grotere webshops.

Link naar reactie
  • 0

Beste Wouter, ok dat is duidelijk, het idee is een keer in me opgekomen en dan ga je eens nadenken over dingen.

Als ik zo een paar meningen hoor krijg ik ook de indruk dat het toch niet een haalbaar idee is. Maar ik zie wel dat jij ervaring hebt omtrent webshops? Als ik nou mijn idee zou behouden, maar dan zonder de mobiele betaaldienst, dus gewoon betalen via ideal of etc. Zou dit kans van slagen hebben in deze tijd? Dus telefoon accesoires, en dan voornamelijk hoesjes en alles omtrent beschermingen voor de mobiele telefoon? Ik verkoop nu bijvoorbeeld mijn goederen op marktplaats, maar ik heb dus geen vaste website waar klanten naar terug kunnen keren, en ook oogt een website veel professioneler natuurlijk. Heb je hier misschien ideeën over? Ik ben goed in handelen, inkopen verkopen, alleen met webshops ben ik niet bekend, ook hoe je bijvoorbeeld zorgt voor bezoekers? Ik zou het leuk vinden om je mening hierover eens te horen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Of het kans van slagen heeft dat kan ik onmogelijk voor jouw vertellen. Dat hangt helemaal af van hoe jij het aan pakt.

 

Maak eens een marktonderzoek waarin je gaat kijken wat je concurrentiepositie zou zijn en hoe de markt in elkaar steekt.

Verder zou je flink wat onderzoek moeten doen naar hoe je een succesvolle webwinkel op zet en wat daar allemaal bij komt kijken. Zo'n beetje alle benodigde informatie voor deze onderzoeken is op internet te vinden. Schrijf op basis daarvan je ondernemingsplan. Als je dat allemaal duidelijk op papier hebt dan heb je een goed idee wat er allemaal bij komt kijken en wat het kost en of je plan haalbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Je draagt een extreem groot deel af aan de telecombedrijven, met deze manier van betalen.

 

Waarom zou je doelgroep niet met i-deal willen betalen, of bv PayPal?

 

Klanten willen een product kopen, dat ze betalen met hun mobiel is niet relevant. Het is wel storend wanneer je zo teveel moet betalen.

 

Ik zou het interessanter vinden wanneer je de typische JAMBA content aanbied voor mobiel, maar dat je betaald met I-deal. Want een normale Nederlander durft bij Jamba niet zijn gegevens achter te laten.

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Meer,

 

Wil of kan je de kanspelen kant op....?

En zou jij een heel netwerk (als bijkomstigheid voor een projekt) ook kunnen accomoderen en beheren...?

Kan jij ook ideeen uitwerken, bv. door software te customisen naar een bepaald projekt...?

Dan heb ik een leuk idee...

Maybe we can work something out...?

www.twitter.com/readerstreet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.