• 0

Autohandel vanuit huis, mag dit?

Beste allemaal,

 

Als eerst zal ik me even voorstellen, Ik ben Daniel en ben 27 jaar. Ik heb de opleiding autotechniek gevolgd en daarna de IT in gegaan. Ik heb altijd een garage willen openen, want er loopt gewoon olie door mijn aderen. De reden dat ik de IT ingegaan ben is dat het gewoon dik meer verdiend dan als je als automonteur aan de slag gaat. Ik heb bij verschillende dealers gewerkt, maar ook garages met alle merken. Dit alleen om ervaring op te doen. Ik ben zeg maar in staat om bijna alles te fixen wat er defect zou zijn aan een auto, daarnaast heb ik ook verschillende lastechnieken onder de knie.

 

Maar nu mijn vraag/soort van droom:

 

Ik wil graag partime in de IT blijven werken en in mijn overige tijd auto's gaan verhandelen, maar dan vanuit huis. Ik heb een zeer grote afgeschermde tuin waar zo'n 15 tot 20 auto's in passen (alles netjes bestraat). Niet dat ik zo groot wil gaan denken/beginnen, maar is even voor de beeldvorming dat ik dus ruimte in overvloed heb. Daarnaast heb ik een schuur en een carpoort en ben ik van alle gereedschap voorzien en wat ik nog niet wat er eventueel nodig heb komt er wel. :) Enige nadeel is dat ik er geen brug plaatsen mag ivm. de maximumhoogte van ik dacht 2.20m.

 

Ik wil alleen de wat goedkopere oudere auto's gaan verkopen, omdat deze vaak nog zonder uitleesapparatuur goed te maken zijn en dat alles nog mechanisch geregeld is.

 

Ik ben erg benieuwd of ik dit vanuit huis mag doen ivm. enige overlast in de wijk van eventuele kopers die langskomen. Mijn keus gaat er dan ook naar uit dat ik altijd maar 1 afspraak maak en, dus nooit meerdere kopers tegelijk over de vloer zal laten komen. Dit is natuurlijk makkelijk, omdat ik het niet groot wil hebben. Mocht het tot uitlopen tot een succes kan ik altijd op zoek gaan naar een pand.

 

Graag geen reactie's van ga naar KVK of belastingdienst. Daarvoor ben ik hier om eerst een beetje beeldvorming te krijgen. ;)

 

Een heel verhaal maar ontvang graag jullie reactie's en/of ervaringen hiermee.. :)

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik vond op de site vn de gemeente Arnhem:

 

 

Mag ik werken aan huis?

Werken aan huis is aan een aantal voorwaarden verbonden:

 

[*]U mag in uw woonhuis een bedrijf vestigen, als de hoofdfunctie van het huis wonen blijft en het bedrijf niet meer dan 1/3 van het vloeroppervlak in beslag neemt. Ook mag het niet gaan om veel klanten aantrekkende functies. Gaat het om ambachtelijke bedrijvigheid, dan mag dat niet zomaar overal. U mag dus in een achterkamertje of op zolder uw bedrijf uitoefenen, zonder dat u dit aan de gemeente hoeft te melden.

 

[*]Als u meer dan 1/3 van uw woning wilt gebruiken, heeft u een woningonttrekkingsvergunning nodig. Er is dan geen sprake meer van een beroep aan huis en er kan strijdigheid ontstaan met de regels van het bestemmingsplan.

 

[*]De overlast die uw buren en andere omwonenden van uw bedrijf ondervinden, moet zoveel mogelijk beperkt blijven. Het karakter van de woonbuurt moet daarbij zoveel mogelijk behouden blijven. Zorg er dus voor dat er niet te veel klanten aan de deur komen, dat er geen geluidshinder ontstaat van apparaten die u gebruikt en dat er geen verkeers- of parkeerproblemen ontstaan.

 

[*]Beroepen aan huis (zoals bijvoorbeeld een schoonheidssalon) mogen vergunningsvrij een bord plaatsen groot 0,15m2. (30 x 50 cm.). Dit is zo bepaald in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Andere situaties zijn vergunningsplichtig, de welstandscommissie staat alleen bescheiden onverlichte reclame toe in woonwijken.

 

Voorwaarde is verder dat het gaat om beroepen, die weinig hinder veroorzaken voor de omgeving. Daarom is een aantal activiteiten uitgesloten van beroepsuitoefening aan huis, zoals detailhandel, horeca, prostitutie, beroepen die milieuoverlast kunnen veroorzaken en activiteiten die primair gericht zijn op opslag en of distributie van goederen.

 

 

Hieruit opmakend denk ik dat het ook onmogelijk is om het vanuit huis te starten. Dat is wel een teleurstelling.

Link naar reactie
  • 0

maar wat houdt je tegen om een vergunningsaanvraag te doen?

(bij ons heet dat tegenwoordig een omgevingsvergunning)

Op basis van je plan kan je een schatting aangeven hoeveel klanten je gaat ontvangen,

als jij verder geen reparaties doet, maar enkel verkoop is er natuurlijk een kans dat het wordt toegelaten.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Met de Activiteitenbesluit Internet Module (AIM) kunt u bepalen welke regels voor uw bedrijf van belang zijn.

Klik op http://aim.vrom.nl/

 

Groet,

Winod Debipersad

Voorlichter Antwoord voor Bedrijven

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.