Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wijnandd
Beste mensen
in Juli 2009 ben ik met een compagnion een b.v. gestart. Tijdens de oprichting had mijn partner al contracten getekend voor een huurt kantoor etc. Hierdoor ontstond gelijk een enorme last op de b.v. Mijn partner had bij een bank een krediet lening aangevraagd voor 25,000 euro hij had toendertijd 2 huizen. toen hij een voorstel had gedaan met plannen zouden we eerst van de bank een lening krijgen zonder borgtochten.
Toen ik hoode dat hij al een verplichting was aangegaan voor 2800 euro incl btw per maand voor een kantoor die we helemaal niet nodig hadden is het allemaal enorm misgegaan. Ik had altijd tegen de bank verbaal gezegd dat ik niet persoonlijk garant wou staan. Maar de bank begon nadat een andere accountmanager had gekeken naar de plannen al besloten dat de lening toch niet doorging in de huidige vorm. Ze wouden een Borchtocht hebben. Ik heb hierop gezegd dat we weigerde en dat we de rekening wouden opzeggen.
Mijn partner heeft toen een email gestuurd naar ze en nog een keer telefonisch gesproken, ikzelf was al een paar weken niet erg attent meer op zaken ik moest vanwege prive omstandigheden erg vaak naar het ziekenhuis toe naar de IC. Hierdoor was ik emotioneel erg van slag en op een dag kwam mijn partner naar mij toe dat de bank toch alles netjes wou afhandelen. tijdens dat gesprek moest ik een document tekenen dat voor de verzekering was bedoeld. Dit bleek uiteindelijk een BankBorg tocht te zijn. In mijn dwaasheid heb ik deze ondertekenend.
In oktober heb ik besloten om de boel op te schorten ik heb toen mijn aandelen verkocht aan mijn partner en ook verteld dat er nog 14,000 euro positief op de bankrekening stond. Tevens was het mij gelukt om uit het contract te komen van de huurder dus we hoefden niet 2 jaar huur te betalen wat enorm fijn was.
In februari 2010 heeft mijn partner de b.v. ontbonden. Ik krijg gelijk een brief van de bank of ik 23,000 euro wou storten omdat ik de borg had getekend. Ik heb toen gezegd dat ik de borg niet erkende ik had deze immers in amsterdam getekend en niet bij de bank. Tevens ontbrak het goedgeschrift.
Na 10 maanden (december 2010) kreeg ik oppeens weer een brief van de bank dat de b.v. was opgehouden en of ik nu 26,000 euro wou betalen. Ik heb toen herhaald datik een brief heb gestuurd die ze zogenaamd niet hadden ontvangen. Ze hebben hier nu op aangegeven dat de borg geldig is omdat ik een offerte had getekend.
Heeft iemand hier enige advies over wat nu het beste is? de b.v. bestaat a;l 10 maanden niet meer en ik was al 4 maanden geen aandeelhouder/directeur meer. Mijn partner heeft niks meer van zich laten horen sindsdien.