Ga naar inhoud

verder onder andere bedrijfsnaam

Geplaatst:

Jeanien

Beste mensen,

Enkele items in deze rubriek hebben overeenkomsten met mijn vraag. Toch zijn de verschillen ook groot en neem ik de vrijheid de kwestie voor te leggen. Als freelancer werkte ik zo’n 2 jaar samen met iemand met een eenmanszaak. Een goede constructieve samenwerking maar we moesten door de recessie plots hard aan acquisitie werken. We besloten verder te gaan als vof. Onder zijn bedrijfsnaam (vrij breed bekend) maakten we een nieuwe website met diensten en ons beider profielen. In zijn persoonlijke omstandigheden veranderde veel waardoor we besloten het vof-plan uit te stellen. Omdat ik zelf ook andere accounts heb, uiteindelijk een eigen eenmanszaak ingeschreven bij KvK. De samenwerking bleef bestaan. Onlangs heeft hij, gedwongen door de recessie, besloten iets anders te gaan doen buiten het bedrijfsleven. Kan ik mijn eigen zaak voortzetten onder die bedrijfsnaam? Of mag ik de bedrijfsnaam (en site) gebruiken als ‘productnaam’ onder mijn eigen bedrijfsnaam? Ik zoek naar een oplossing om het opgebouwde niet verloren te laten gaan.

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

Kan je zijn activiteiten niet 'overnemen'? Hoe is de relatie met je zakelijke ex? Wie zorgt er voor de ondenemingskindertjes?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Jeanien

• Auteur

Ben heel benieuwd wat er met ondernemerskindjes bedoeld wordt? Er is/was sprake van een eenmansbedrijf, verder zijn er geen dochters of contracten met derden. Personeel is er sinds 2 jaar al niet meer. Het overnemen van activiteiten is geen probleem, blijft alleen de vraag: wat te doen met zijn bedrijfsnaam en de gelijknamige site (waarop we ons dus al gezameniljk presenteren). Door de gezamenlijke presentatie is de naam van mijn eigen eenmanszaak is niet verankerd in bv. huisstijl, briefpapier, of een website. De relatie met zakelijke ex-partner is heel goed.

Geplaatst:

TwaBla

Jullie wilden samen een VOF opzetten. De kindjes van die samenwerking zijn de onderneming die hij/zij nu wil staken. Als de relatie goed is, kan je de boel dan niet gewoon overnemen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

VNIS

M.i. kun je de onderneming onder elke gewenste naam voort zetten.

Je zult een en ander wel bij de KvK kenbaar moeten maken.

Daar kan men eventueel voorwaarden stellen aan de te gebruiken naam. (B.v. toestemming van degene die de naam eerder gebruikt heeft.)

Met vriendelijke groet,

Jan van Nistelrooij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.