• 0

Prive rekening

Geachte leden,

 

Ik ben een eigen onderneming aan het opzetten een eenmanszaak nu heb ik wat vragen m.b.t. de belastingdienst.

 

Ik heb nog wat geld op mijn privé rekening staan voor dat ik mijn bedrijf ben begonnen moet ik hier ook belasting over betalen? Die inkomsten komen uit loon en uit kleding geld van mijn ouders.

 

De loon verdien ik via een bedrijf waar ik werk en is maar een klein beetje, ook zijn er wat transacties van famillie en vrienden.

 

Moet ik dus bijvoorbeeld aan het einde van het jaar daar ook belasting over betalen?

 

Of wie kan mij wat meer informatie hier over geven?

 

Alvast bedankt en prettige kerstdagen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, je hoeft niet alsnog belasting daarover te betalen. Kijk als je al zelfl wat handelingen deed om geld te verdienen en daar nu dus je bedrijf van hebt gemaakt, dan moet je het vermelden bij je inkomsten en moet je dus belasting over betalen. Maar over kleedgeld van je ouders hoef je geen belasting te betalen, en de belasting bij je loon wordt al geregeld door dat bedrijf, dat heeft niets met je eigen zaak te maken.

Link naar reactie
  • 0

Laat ik het zo zeggen, er gelden wetten voor jou als particuliere persoon en voor jou als ondernemer. Iets voor sinterklaas krijgen heeft niets met je eigen zaak te maken, dus daar zijn de regels ook niet veranderd. Daar is het zo dat je tot bepaald bedrag belastingvrij mag krijgen, dus je hoeft er alleen belasting over te betalen als je hele rijke EN gulle opa en oma heb. ;)

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Geachte leden,

 

Ik ben een eigen onderneming aan het opzetten een eenmanszaak nu heb ik wat vragen m.b.t. de belastingdienst.

 

Ik heb nog wat geld op mijn privé rekening staan voor dat ik mijn bedrijf ben begonnen moet ik hier ook belasting over betalen? Die inkomsten komen uit loon en uit kleding geld van mijn ouders.

 

De loon verdien ik via een bedrijf waar ik werk en is maar een klein beetje, ook zijn er wat transacties van famillie en vrienden.

 

Moet ik dus bijvoorbeeld aan het einde van het jaar daar ook belasting over betalen?

 

Of wie kan mij wat meer informatie hier over geven?

 

Alvast bedankt en prettige kerstdagen!

Je betaalt geen inkomstenbelasting over wat je hebt, maar over wat je - volgens je boekhouding - verdient. Je zult voor je onderneming een boekhouding moeten bijhouden en daaruit volgt wat je aan resultaat hebt geboekt. Dat is in fiscale zin de basis voor belastingheffing.

 

Voor de goede orde: ook als je voor vrienden of familie werk verricht, wat tot jouw normale ondernemingswerkzaamheden behoort en je krijgt daarvoor betaald, dan moet je dat ook in je boekhouding verwerken.

 

Hou er ook rekening mee dat je naast de inkomenbelasting ook te maken hebt met omzetbelasting.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.