Jump to content
SanderVh
Verberg

Adword effect

vraag

Beste Ondernemers,

 

Ik wist niet precies of ik dit nu in dit board of bij 'Wat vinden jullie van mij..' moest plaatsen, maar desnoods weet ik zeker

dat een vriendelijke moderator dit even wil verplaatsen. Hierbij mijn vraag:

 

Al een tijdje ben ik bezig met het gebruike van Google Adwords, maar niet altijd met het gewenste resultaat. Vaak haal ik

wel degelijk mijn geld er uit, maar ik zit met het volgende: Om een mooi voorbeeld te geven, gisteren had ik 9 unieke

bezoekers, die samen 33 pagina's hebben bekeken. Vandaag had ik 19 bezoekers, die samen 54 pagina's hebben bekeken.

Dit zijn geen super grote getallen, maar over het algemeen is duidelijk dat de bezoekers die op mijn website komen,

niet gelijk weer weggaan, maar echt daadwerkelijk eens rondkijken. Nu kan het zo een hele week doorgaan, zonder één

bestelling!

 

Nu is mijn vraag dus: wat voor verklaring hebben jullie hiervoor? Vinden jullie dit doodnormaal, er zijn tenslotte veel kijkers

en weinig kopers, of denken jullie dat er ook wat anders achter zit? Jullie kunnen mijn website bekijken door de link in mijn signature te volgen. Ik ben benieuwd wat jullie eruit halen!

 

Super bedankt!

Sander


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Volkomen normaal. Ik denk dat veel mensen een paar keer terugkeren naar een site voordat ze iets gaan kopen.

 

Wanneer je weinig bezoekers hebt, is het merendeel van de (directe) bezoekers vaak ook nog een bekende van je.

 

Hoeveel procent van de Adwords bezoekers wordt klant van je?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Goedemorgen Sander,

 

Duidelijk verhaal, alleen nog een paar aanvullende vragen.

Allereerst, wat voor zoekwoorden gebruik je, wellicht dat namelijk jouw zoekwoorden wel gevonden worden maar dat ze daarna geen uitkomst bieden op de website?

 

Bij adwords advertenties gaat het er namelijk niet alleen om, om gevonden te worden, maar om daadwerkelijk gevonden te worden door die mensen die uiteindelijk ook willen kopen.

 

Met de site is niets mis, ze bekijken dan ook wel meerdere pagina's. Ben niet bekend met het bedrijf en jouw concurrenten, maar wat doen die? Misschien vinden ze jouw wel, maar vergelijken ze je met iemand die veel goedkoper is?

 

Ben benieuwd naar jouw antwoorden.

 


Meubilex Meubelen

 

Mooie hoekbanken, bankstellen, fauteuils en andere meubelen in leer en stof en altijd laag geprijsd

 

www.meubilex.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Heb je al gekeken hoever je bezoekers komen? Wat is de pagina waarbij ze het meest afhaken?

 

Ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van de "bestelpagina". Naam + emailadres 2x + akkoord gaan met de AV + een magere, mini-mini bestelknop. (Hoezo bestellen? Je weet helemaal niet wat ik wil, wat ik doe en hoe mijn logo eruit moet komen te zien)

 

Ik kan me voorstellen dat er best veel mensen afhaken daar. Ze moeten een formulier invullen en krijgen daarna nog een formulier in te vullen. Er bestaat zoiets als information fear: welke info moet ik geven. Dat weten mensen nu nog niet. Kan ik wel een logo bestellen zonder BTW/KvK/whatever nummer.

 

Ik zou er zelf eerder een soort bel me terug formulier van maken. Eerst even contact maken met die mensen. Kijken of het klikt (en of zij dat ook vinden) vanuit daar kun je of samen het formulier (met wensen/eisen?) gaan invullen, of kun je ze het formulier alsnog mailen.

 

Het enige wat klanten willen is aandacht. Maak er een bel me terug formulier van met (gratis) persoonlijk intake oid. (ook goed voor je upsell en om echt in je klant te duiken, voordat ze ergens ja op moeten zeggen en aan "allerlei kleine lettertjes vast zitten")


Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hoe hoger de prijs hoe langer bezoekers erover doen om toe te happen. Kan natuurlijk ook zijn dat die bezoekers het te duur vinden en daarom weggaan. Aan je presentatie ligt het in ieder geval niet. Zou wel recensies van klanten erbij doen. Misschien dat ze dat over de streep trekt.


Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Eén aspect is inderdaad je website. Die moet gewoon goed converteren.

Het hangt er ook erg vanaf wat je verkoopt of aanbiedt.

 

Ik heb ooit ergens gelezen dat men gemiddeld bij het boeken van een zomervakantie 42 websites bezoekt (geen unieke. men gaat 4 x naar D-reizen, 8 x naar Arke enz enz) in een tijdbestek van 12 dagen. Dan pas hakt men de knoop door.

 

Maar zelf heb ik een website in een markt waar zo'n 20% van de bezoekers bij het eerste bezoek de knoop al doorhakt, maar ook één waar het gemiddelde rond de 10 dagen ligt.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor jullie reacties:

 

@ikkrijg: Hoeveel procent dit precies is kan ik niet bijhouden, omdat ik geen scripts op mijn bestelpagina's heb toegevoegd die dit voor mij bijhoudt. Misschien geen slecht idee voor de toekomst.

 

@Meubilex Meubelen: Ik word grotendeels gevonden op de volgende drie zoekwoorden: 'Logo ontwerper' 'Huisstijl ontwerper' & 'Bedrijfslogo'. Ik ben niet de alle goedkoopste in mijn branche, maar zit toch wel echt in het goedkopere segment.

 

@Yannick Veys: Mijn programma houd de exit pagina's niet echt heel goed bij, maar het grootste deel haakt ook weer af bij de begin pagina. Daarna volgens mij bij de ''contact pagina'. Het is dus net alsof ze alle pagina's bekijken, maar daarna weer weggaan. Misschien dat ik de bestelpagina eens moet bekijken. Ik zal er ook eens een link aan toevoegen naar de 'Bel mij terug' pagina die al wel reeds bestaat.

 

@Harald van Reenen: Bdankt voor de tip over de recensies, dat kan wat zijn.

 

@Patje72: Een vakantie is natuurlijk wel wat duurder dan een logo ;)

 

Bedankt voor alle tips, meer zijn altijd welkom! :D


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als eerste is het natuurlijk zo dat jouw belangrijkste medium, Internet, je grootste vijand is. Ongewijfeld heb je goede prijzen, maar aan de andere kant, kan ik in India een mooi logo laten maken voor een paar euro. Maar niet alle bedrijven zullen in die hoek zoeken, dus laten we dat maar buiten beschouwing laten!

 

Ik denk dat je met je Adwords meer "out-of-the-box" moet denken. Nu betaal je waarschijnlijk vrij veel per klik en sta je tussen tientallen andere logo aanbieders. Probeer eens na te denken, waar mensen naar zoeken, die in eerste instantie niet op zoek zijn naar een logo, maar (zomaar een voorbeeld hoor) naar "Hoe start ik een bedrijf op" en dan ineens een advertentie zien van bedrijfslogo's en dan denken...OH JA.....moet ik ook!

 

Probeer je adwords eens (content) op sites die startende ondernemers vaak bezoeken.

 

En je moet inderdaad echt zien je achterhalen, waar en wanneer de bezoekers je pagina verlaten

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor de tip, ik zal binnenkort eens goed gaan kijken naar mij adwords campagne. Heb mijzelf ondertussen ook

aangemeld voor Google Analytics zodat ik beter de entry/exit pagina's bij kan houden.

 

Heb vandaag ook het een en ander aan de website verander. Heb op de bestelpagina's ook duidelijke links naar

de 'Bel mij terug' pagina toegvoegd. Ook heb ik een link naar een voorbeeld van het aanvraagformulier toegevoegd

op verschillende plekken. De mini-mini bestel button heb ik ook wat meer 'flair' gegeven. Allemaal kleine dingetjes

die misschien toch positief werken. Bedankt ook voor deze tips!

 

Meer meningen zijn altijd welkom!! ;D


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dankjewel voor het compliment, dacht elke bezoeker van de website er ook maar zo over ;D

Vandaag ook een nieuwe optie geïmplementeerd: Het aanvraagformulier wordt nu automatisch

verzonden naar de klant, op het moment dat deze een bestelling plaatst :)


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Snelle check zegt:

 

1. de bestelpagina: wat bestel ik dan? (Er staat een lap tekst: maar die leest niemand) Waarom 2x het e-mail adres? Denk je dat mensen het niet in 1x goed kunnen intypen? Ik zou op iedere pagina een vakje zetten waar mensen hun e-mail adres of telefoonnummer kwijt kunnen: vervolgens bel of mail jij ze terug.

2. ik mis een telefoonnummer (maak desnoods gebruik van een telefoondienst)

 

Oftewel: verlaag de drempel zoveel je kunt om contact met jou op te nemen. Je website moet nieuwsgierigheid wekken vervolgens moet jij zelf de bestelling inkoppen. Ik zou nu ook niet bestellen als ik je niet via HL "zou kennen".


Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Johannes,

 

Bedankt voor de reactie. Als je het hebt over de bestelpagina, bedoel je dan de pagina waar je echt daadwerkelijk

je naam/2x email invult, of de algemene pagina? Wat zou je advies zijn om op deze pagina te zetten? De 'lap' tekst

legt het toch vrij duidelijk uit, en op de vorige pagina heeft klant al op het juiste pakket geklikt toch?

 

Wat betreft 2x email, misschien dat ik dit inderdaad eens zal veranderen. Ik wil natuurlijk niet de klant het idee

geven dat ik ze niet zo hoog inschat ;)

 

Rechtsbovenaan op elke pagina kan men op de telefoon of op de envelop klikken, en dit brengt hen vervolgens

naar een pagina waar ze contact met mij op kunnen nemen of hun telefoonnummer achter kunnen laten zodat

ik ze terug bel. Je bent dus van mening dat dit niet duidelijk genoeg is? Misschien iets van een tekst erbij als 'bel mij!' ?

 

Mijn eigen telefoonnummer zet ik er inderdaad expres niet op, een telefoondienst heb ik al wel eens overwogen,

maar ik heb besloten daar op dit moment nog niets mee te doen.

 

Bedankt voor je reactie! :)


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nog een tip...

 

Waarom willen mensen een logo of een huisstijl.... Uiteindelijk willen ze drukwerk of een site. Wellicht kun je een samenwerking zoeken met een drukker of een site-ontwikkelaar om zo je netwerk te verbreden en wellicht je productportfolio te vergroten..

 

Oftewel

Bied nog een pakket aan; logo + 1000 vel briefpapier en set enveloppen of zoiets nu Euro xxxx,--

 

succes

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Basv,

 

Een pakket met drukwerk aanbieden is inderdaad geen slecht idee. Misschien binnkort eens wat drukkers in de buurt gaan mailen voor wat prijzen. Tevens heb ik de tip van een website al eerder gehoord en ik kan ook websites ontwerpen, maar heb dit eigenlijk nooit echt voor klanten gedaan. Daarom heb ik nog niet echt een mooi portfolio op kunnen bouwen. Daar heb ik echter al wel wat ideeën voor, maar dat is nog even voor in de toekomst ;) Bedankt voor je bijdrage!

 

Sander


Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

beste Sander, zorg dat je er dan ook financieel tussen blijft zitten. Wanneer je het drukwerk in Polen of midden oosten uitbesteed, kun je er erg goede marge's op maken. Misschien voor de snelheid niet zo handig, maar toch. Of in de toekomst een eigen printer om het meteen te drukken.... Maar schoenmaker blijf bij je ....

 

gr Bas

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 204 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept