• 0

in een bestaande onderneming stappen, wat te doen?

ik ben al een tijd bezig met het schijven van een ondernemingsplan van een eigen indoorspeeltuin. Nu heb ik via via te horen gekregen dat de eigenaren van een bestaande indoorspeeltuin in scheiding zijn. Waardoor er nog maar 1 eigenaar binnen het bedrijf is. Ik heb een mail gestuurd naar haar voor evt samenwerking. Nu vroeg ik me af wat belangrijke dingen zijn om te vragen en te weten.

 

Ik heb vrijdag een gesprek met haar hierover en zou graag wat tips van jullie willen:-)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Joyce

 

Je vraag kent waarschijnlijk wel een paar honderd tips. Maar begin eens met de volgende zaken:

 

- jaarcijfers van de laatste drie jaar + prognose 2011;

- opgave van verplichtingen (huur, lease, etc.) die niet uit de balans blijken;

- wijze van verdeling van de onderneming tussen de ex-vennoten (wat blijft er over);

 

Daarna een overnameadviseur inschakelen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joyce,

 

De financiele situatie, zowel toekomstig te verwachten inkomsten en kosten, als eventuele verplichtingen op de balans bijvoorbeeld zijn erg relevant bij het in een bestaande onderneming stappen.

 

Belangrijk aandachtspunt is ook wie de omzet zal gaan binnenbrengen. Ik heb diverse malen gezien dat iemand zich met aandelen inkocht in een onderneming waarna een van de aandeelhouders de onderneming kort daarna verliet. Als deze aandeelhouder een aardig deel van de omzet binnenbracht, kan dit een grote teleurstelling zijn.

 

Waar zit de kennis in de onderneming, wat koop je exact (zit alles in 1 onderneming of zitten bepaalde rechten in een andere, en zo zijn er nog veel meer vragen die je je zou kunnen stellen.

 

Veel succes!

Robrecht

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.