Wederom problemen met TNT en de zeer langzame "klantenservice". Momenteel zit ik met het probleem dat er meer zendingen worden gefactureerd dan daadwerkelijk zijn verzonden. Situatie:
[*]ALLE verzendingen worden voorgemeld met Parcelware. Op deze manier heb ik een duidelijk overzicht met alle zendingen van week 42 tot week 52 uit het vorige jaar.
[*]Het viel me in week 51 en week 52 voor het eerst op dat facturen hoger leken te zijn en er meer 'colli's' op stonden dan daadwerkelijk aangeboden.
[*]Ik heb contact opgenomen met TNT en werkelijk niemand heeft me tot nu toe kunnen helpen terwijl de te hoge facturen blijven binnenstromen:
1. (29 december) Gebeld met TNT zakelijk . Deze hebben een intern formulier aangemaakt en ik zou begin week 1 worden teruggebeld.
2. (5 januari) nog niet teruggebeld. Gevraagd naar de status en deze wisten hier niets over te vertellen. Ze gingen navraag doen bij Parcelware, waar ik van het een op het andere moment weer in het wachtmenu bij Parcelware zat. Opnieuw de situatie uitgelegd. Parcelware "kan u helaas niet helpen, ik kan u alleen terugsturen naar het businessdesk". Terug bij het businessdesk opnieuw de situatie uitgelegd. Zij wisten ook niet wat te doen. Ik werd teruggebeld door een afdeling waar zij geen contact mee kunnen opnemen. Hier moet ik dan maar op wachten. Wanneer dit het geval is konden ze niet zeggen. Dat het een probleem is dat facturen blijven binnenkomen vinden ze "lastig".
Ik heb niet het gevoel dat dit goed gaat komen dankzij voorgaande ervaringen met het werkelijk gigantische transparante netwerk van afdelingen binnen TNT waar iedereen slecht een gedeelte van de informatie kan inzien. Vooral omdat er informatie over meerdere afdelingen nodig is (aantal parcelware zendingen (parcelware) strookt niet met de facturen (administratie) en dit moet de businessdesk (algemene zakelijke helpdesk) opvangen).
Het gaat om een afwijking na eigen telling van ~20% wat zeer aanzienlijk is te noemen en uitgezocht moet worden. Heeft iemand anders een idee hoe dit aan te vliegen. Sta op het punt om naar UPC o.i.d. over te gaan. Wellicht is er een webcare team welke kan helpen over de afdelingen heen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Webshop Eigenaar
Webshop Eigenaar
Beste,
Wederom problemen met TNT en de zeer langzame "klantenservice". Momenteel zit ik met het probleem dat er meer zendingen worden gefactureerd dan daadwerkelijk zijn verzonden. Situatie:
[*]ALLE verzendingen worden voorgemeld met Parcelware. Op deze manier heb ik een duidelijk overzicht met alle zendingen van week 42 tot week 52 uit het vorige jaar.
[*]Het viel me in week 51 en week 52 voor het eerst op dat facturen hoger leken te zijn en er meer 'colli's' op stonden dan daadwerkelijk aangeboden.
[*]Ik heb contact opgenomen met TNT en werkelijk niemand heeft me tot nu toe kunnen helpen terwijl de te hoge facturen blijven binnenstromen:
1. (29 december) Gebeld met TNT zakelijk . Deze hebben een intern formulier aangemaakt en ik zou begin week 1 worden teruggebeld.
2. (5 januari) nog niet teruggebeld. Gevraagd naar de status en deze wisten hier niets over te vertellen. Ze gingen navraag doen bij Parcelware, waar ik van het een op het andere moment weer in het wachtmenu bij Parcelware zat. Opnieuw de situatie uitgelegd. Parcelware "kan u helaas niet helpen, ik kan u alleen terugsturen naar het businessdesk". Terug bij het businessdesk opnieuw de situatie uitgelegd. Zij wisten ook niet wat te doen. Ik werd teruggebeld door een afdeling waar zij geen contact mee kunnen opnemen. Hier moet ik dan maar op wachten. Wanneer dit het geval is konden ze niet zeggen. Dat het een probleem is dat facturen blijven binnenkomen vinden ze "lastig".
Ik heb niet het gevoel dat dit goed gaat komen dankzij voorgaande ervaringen met het werkelijk gigantische transparante netwerk van afdelingen binnen TNT waar iedereen slecht een gedeelte van de informatie kan inzien. Vooral omdat er informatie over meerdere afdelingen nodig is (aantal parcelware zendingen (parcelware) strookt niet met de facturen (administratie) en dit moet de businessdesk (algemene zakelijke helpdesk) opvangen).
Het gaat om een afwijking na eigen telling van ~20% wat zeer aanzienlijk is te noemen en uitgezocht moet worden. Heeft iemand anders een idee hoe dit aan te vliegen. Sta op het punt om naar UPC o.i.d. over te gaan. Wellicht is er een webcare team welke kan helpen over de afdelingen heen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30063-tnt-factureert-meer-verzendingen-dan-daadwerkelijk-verzonden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag