• 0

Goedemiddag,

Zojuist de brievenbus leeg gehaald en tot mijn schrik zit daar nog factuur in van 2010.

Waarschijnlijk door tnt perikelen later bezorgd.

situatie nu:

Factuurdatum is 30-11-2010.

Ik heb mijn boekhouding voor 2010 al gesloten en ook al de btw aangifte voor 2010 4kw ingediend.

Is het mogelijk dat ik deze factuur in 2011 boek, zoja hoe kan ik dit dan het beste doen

Bedankt

Dennis

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30127-factuur-vandaag-ontvangen-uit-2010/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Factuurdatum is 30-11-2010.

30 november is natuurlijk al wel weer even terug... denk niet dat de TNT daar alle hand in heeft gehad maar okee.

Om de OB te corrigeren zal je naar een suppletie moeten kijken: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/btw_aangifte_doen_betalen/uw_aangifte_corrigeren/uw_aangifte_corrigeren.html

Wat betreft je boekjaar: die heb je redelijk snel afgesloten. Daar had ik nog even mee gewacht (jaarcijfers bepalen niet maar sluiten wel). Hoe je deze factuur nu moet inboeken weet ik niet, als je de btw over 2010 gaat laten lopen zal je omzet daar ook moeten komen (wat de factuurdatum ook voorschrijft) maar in een reeds afgesloten jaar... hmm... ???

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

• 0

Ik ben het eens met Dick.

Je hebt je boekjaar idd erg snel afgesloten, we leven net 8 dagen in het nieuwe jaar. Ik heb hier nog facturen liggen met werkzaamheden van vorige week, die gaan vandaag op de bus.

Uit ervaring weet ik dat sommige bedrijven soms pas na een maand een factuur sturen, daarom zou ik het boekjaar volgend jaar pas definitief gaan afsluiten eind januari.

Bekijk het ook eens van de andere kant: Je huurt bijv. iemand in week 51 in, deze persoon wil die werkzaamheden nog graag in dat boekjaar zetten omdat de werkzaamheden toen zijn verricht. Het duurt een weekje voor hij gaat factureren, en jij krijgt de factuur in januari. Reken er dus maar op dat dit volgend jaar weer kan gebeuren.

Groet,

Dirk

• 0

Is het mogelijk dat ik deze factuur in 2011 boek, zoja hoe kan ik dit dan het beste doen

Je kunt de leverancier vragen een nieuwe faktuur te zenden op 2011 of de faktuur inboeken met datum 2-1-2011. Dat mag in feite niet dus bij een controle zou de btw aftrek denk ik gecorrigeerd kunnen worden maar ik neem aan dat een en ander wel praktisch wordt bekeken. Dit soort situaties gebeurt ten slotte vaker, fakturen die ergens blijven liggen en pas geboekt worden als de aangifteperiode al voorbij is. Voor mij was dan een praktische oplossing om de ontvangstdatum te gebruiken als boekdatum.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

• 0

In basis is de regel tot de 15e van de volgende maand:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-13.html

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

De factuur inboeken in 2011 is geen optie, omdat middels deze boeking het resultaat over 2010 niet meer zal kloppen. Er vindt een verschuiving plaats en dit heeft uitwerking op het bedrag van de inkomstenbelasting 2010 / de vennootschapsbelasting 2010 – afhankelijk van de ondernemingsvorm.

Hebben de uitgaven betrekking op het boekjaar 2010 dan moeten deze ook in dat jaar worden geboekt.

Ook een factuur bij de leverancier aanvragen, die gedateerd is op 2-1-2011, is evenmin een goede oplossing. Want de leverancier heeft wellicht in 2010 zijn BTW-aangifte al ingediend en BTW afgedragen.

Het is mogelijk/nodig om de “afgesloten” boekhouding te corrigeren. Dezelfde boeking neemt u gewoon ook ter correctie in de administratie 2011 op als memoriaalboeking (correctie van de beginbalans) en KLAAR!

Om BTW terug te vragen moet u inderdaad (zoals Dick schreef) een suppletie-BTW indienen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar