Wie zou mij op het volgende een suggestie kunnen doen?
In 2002 ben ik in contact gekomen met een franchisegever (naam noem ik even niet).
Tijdens het eerste gesprek was al best veel besproken en ik heb uiteindelijk besloten om verder te gaan.
Ik wist dat ik een intentieverklaring moest tekenen en een bepaald bedrag.
Het bedrag werd keurig overgemaakt, maar tijdens het tweede gesprek waarbij de verklaring zou worden getekend bleek een addertje naar boven te komen.
Als beide partijen namelijk uiteindelijk niet verder zouden gaan, mocht ik een jaar lang niet in mijn eigen branche werken.
Omdat ik op dat moment al ontslag had genomen bij mijn werkgeven van dat moment had ik dus geen weg terug.
Ik heb getekend.
Er werd mij van alles toegezegd, maar heb van alles net niks gekregen.
Ik zou hulp krijgen bij de banken, maar die hulp heb ik niet gehad.
Ik zou hulp krijgen bij de verhuurder, maar wederom niet gekregen en zo zijn er nog enkele voorbeelden.
In de opstartperiode moest ik contact leggen voor onder andere het interieur, een accountant en nog andere zaken.
Het interieur moest ik bij een huisleverancier afnemen. (Bijna 3 maal duurder dan eigen keus)
De accountant was eveneens een huisleverancier. (Eveneens bijna 3 maal duurder)
De computerconfiguratie moest ik afnemen via hun eigen leverancier. (ook bijna 3 maal duurder)
Zo kan ik bij alles wat je voor een bedrijf nodig bent (drukwerk, advertenties) wel een voorbeeld geven.
Uiteindelijk heb ik sommige items zoals de computers niet via hun leverancier gedaan.
Ook de koffieapparaat die ik moest aanschaffen (€ 700,- - € 800,-) heb ik niet gedaan.
De koffie komt nu van een Senseo en dat bevalt mij uitstekend.
Het administratiesysteem wat ik via hun leverancier moest afnemen was geen systeem waar ik al eerder mee gewerkt had.
Maar volgend de franchisegever zou ik daar hulp bij krijgen.
Ik heb inderdaad 2 maal een middag mee mogen kijken naar wat het systeem allemaal kon en daar moest ik het mee doen.
Het gevolg was dat ik uiteindelijk gigantisch in de knoei kwam, maar als ik zou bellen dat er iemand zou komen om mij te helpen moest ik daar voor betalen.
Dus, verder klungelen.
Ik werk met een gebroken boekjaar en tegen het einde van mijn eerste boekjaar kwam de accountant om de hoek kijken voor een jaarverslag.
Het was goed dat ik zat op het moment dat ik de prijzen zag.
€ 7000,- exclusief alle meerwerk.
En daar zou nog de kosten voor de jaaropgaaf overheen komen.
Naast ons zit eveneens een accountantskantoor en ik heb mijn lichtje eens bij hun opgestoken en wat bleek...
Ik kon bij hun terecht voor € 2750,- inclusief jaaropgaaf.
Maar toen ik dat aangaf naar de franchisegever en dat ik dus niet bij hun eigen accountant de zaken neer zou leggen, werd ik op het matje geroepen en ben helemaal naar het hofdkantoor gereden voor 1 mededeling: "Wij willen het niet hebben."
Vanaf dat moment heb ik contact gezocht met de FNV Zelfstandigen en sinds dat moment (November 2003) is de heleboel in behandeling.
Beide partijen voelen er niet voor om verder te gaan.
Wat ik bijna vergeet te vermelden is het volgende.
Bij de accountant naast mij werd mij op een bepaald moment verteld dat ik een bepaalde hadtekening niet kon krijgen omdat de cijfers van de eerste accountant (de accountant van de franchisegever) met cijfers had gewerkt die niet klopten en niet te achterhalen waren.
Na dit allemaal te hebben gelezen, wat hebben jullie voor suggesties?
Momenteel zit ik er even helemaal doorheen, want door alle hoge kosten door de levenranciers van de franchisegever en de hoge kosten van hun zelf, moet ik zoals het er nu naar uitziet per 01-04-04 de deur sluiten.
Mogelijkheden voor een krediet is er niet aangezien ik blijkbaar in een branche zit waar zij geen kredieten aan verstrekken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mirjam
Mirjam
Hallo,
Wie zou mij op het volgende een suggestie kunnen doen?
In 2002 ben ik in contact gekomen met een franchisegever (naam noem ik even niet).
Tijdens het eerste gesprek was al best veel besproken en ik heb uiteindelijk besloten om verder te gaan.
Ik wist dat ik een intentieverklaring moest tekenen en een bepaald bedrag.
Het bedrag werd keurig overgemaakt, maar tijdens het tweede gesprek waarbij de verklaring zou worden getekend bleek een addertje naar boven te komen.
Als beide partijen namelijk uiteindelijk niet verder zouden gaan, mocht ik een jaar lang niet in mijn eigen branche werken.
Omdat ik op dat moment al ontslag had genomen bij mijn werkgeven van dat moment had ik dus geen weg terug.
Ik heb getekend.
Er werd mij van alles toegezegd, maar heb van alles net niks gekregen.
Ik zou hulp krijgen bij de banken, maar die hulp heb ik niet gehad.
Ik zou hulp krijgen bij de verhuurder, maar wederom niet gekregen en zo zijn er nog enkele voorbeelden.
In de opstartperiode moest ik contact leggen voor onder andere het interieur, een accountant en nog andere zaken.
Het interieur moest ik bij een huisleverancier afnemen. (Bijna 3 maal duurder dan eigen keus)
De accountant was eveneens een huisleverancier. (Eveneens bijna 3 maal duurder)
De computerconfiguratie moest ik afnemen via hun eigen leverancier. (ook bijna 3 maal duurder)
Zo kan ik bij alles wat je voor een bedrijf nodig bent (drukwerk, advertenties) wel een voorbeeld geven.
Uiteindelijk heb ik sommige items zoals de computers niet via hun leverancier gedaan.
Ook de koffieapparaat die ik moest aanschaffen (€ 700,- - € 800,-) heb ik niet gedaan.
De koffie komt nu van een Senseo en dat bevalt mij uitstekend.
Het administratiesysteem wat ik via hun leverancier moest afnemen was geen systeem waar ik al eerder mee gewerkt had.
Maar volgend de franchisegever zou ik daar hulp bij krijgen.
Ik heb inderdaad 2 maal een middag mee mogen kijken naar wat het systeem allemaal kon en daar moest ik het mee doen.
Het gevolg was dat ik uiteindelijk gigantisch in de knoei kwam, maar als ik zou bellen dat er iemand zou komen om mij te helpen moest ik daar voor betalen.
Dus, verder klungelen.
Ik werk met een gebroken boekjaar en tegen het einde van mijn eerste boekjaar kwam de accountant om de hoek kijken voor een jaarverslag.
Het was goed dat ik zat op het moment dat ik de prijzen zag.
€ 7000,- exclusief alle meerwerk.
En daar zou nog de kosten voor de jaaropgaaf overheen komen.
Naast ons zit eveneens een accountantskantoor en ik heb mijn lichtje eens bij hun opgestoken en wat bleek...
Ik kon bij hun terecht voor € 2750,- inclusief jaaropgaaf.
Maar toen ik dat aangaf naar de franchisegever en dat ik dus niet bij hun eigen accountant de zaken neer zou leggen, werd ik op het matje geroepen en ben helemaal naar het hofdkantoor gereden voor 1 mededeling: "Wij willen het niet hebben."
Vanaf dat moment heb ik contact gezocht met de FNV Zelfstandigen en sinds dat moment (November 2003) is de heleboel in behandeling.
Beide partijen voelen er niet voor om verder te gaan.
Wat ik bijna vergeet te vermelden is het volgende.
Bij de accountant naast mij werd mij op een bepaald moment verteld dat ik een bepaalde hadtekening niet kon krijgen omdat de cijfers van de eerste accountant (de accountant van de franchisegever) met cijfers had gewerkt die niet klopten en niet te achterhalen waren.
---------------------------------------------------------------------------------
Na dit allemaal te hebben gelezen, wat hebben jullie voor suggesties?
Momenteel zit ik er even helemaal doorheen, want door alle hoge kosten door de levenranciers van de franchisegever en de hoge kosten van hun zelf, moet ik zoals het er nu naar uitziet per 01-04-04 de deur sluiten.
Mogelijkheden voor een krediet is er niet aangezien ik blijkbaar in een branche zit waar zij geen kredieten aan verstrekken.
Help mij aub, ik zie geen oplossing meer.......
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
37 antwoorden op deze vraag