Ga naar inhoud

Urencriterium VOF en loondienst

Geplaatst:

HJ-P

Mensen,

Bij inschrijving van VOF bij de KVK werd verondersteld dat het misschien toch verstandig was om een urenregistratie bij te houden. Ik werk overigens 16-20 uur in loondienst en de rest van de tijd voor de VOF.

Mijn inziens, door het vervallen van het urencriterium, is dit toch totaal niet relevant meer? Ook al steek ik maar 1 uur per week in mijn activiteiten voor de VOF, ik heb aan het einde van het jaar hoe dan ook recht op alle aftrekposten?

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

nee hoor, het urencriterium is nog helemaal niet van de kaart. Gewoon bijhouden dus!

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

HJ-P

• Auteur

M.a.w.;

Ik moet wel degelijk 1255 in het restant van 2011 aan mijn VOF besteden wil ik recht hebben op de aftrekposten?

Vreemd dat dit mij niet meegedeeld is!

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Ja, voor de 12% MKB winstvrijstelling wordt dat losgelaten maar voor de zelfstandigen- en startersaftrek niet.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

HJ-P

• Auteur

Dank voor je snelle antwoord Joost.

Wordt dus wekelijks bijhouden hoeveel uur ik waar aan gewerkt heb!

Weet je overigens ook hoe de check door de bd mbt dit criterium gedaan wordt of zijn ze hier dan wel weer soepel in.

Geplaatst:

2thePoint

Als ze voor een controle langskomen kan de check zeer grondig zijn.... dus ik zou je agenda maar goed bijwerken/bijhouden en bewaren, want daar kan naar gevraagd worden...

Egbert Punter

Geplaatst:

HJ-P

• Auteur

OK dank je.

VOF bestaat pas een aantal dagen.

Mag ik de gemaakte uren zeg maar van 1-1 tot 20-1 ook nog mee nemen hierin of vallen deze buiten dit criterium.

Enfin, moet anders ook geen al te groot probleem gaan worden. Kwestie van verantwoording.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

aanloop-uren tellen ook mee, mits aantoonbaar.

groet

Joost

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.