Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
strevesaalk
Goedendag
Ik heb een vraag aan allen die hierin een mening hebben over wat inrichtingskosten zijn bij kwalificerende werkruimtes.
Mijn op het moment in aanbouw zijnde werkruimte voldoet aan de eisen van een kwalificerende werkruimte. Deze beslaat 40% van het geheel en heeft dus een eigen ingang en eigen sanitaire voorzieningen. Voor de uitvoering van mijn werk in deze werkruimte is een geheel van water, gas, verwarmings en electra installaties benodigd.
De belastingdienst zegt dat je inrichtingskosten mag aftrekken als bedrijfskosten. Voorbeelden die worden genoemd zijn behang, kasten, vloerbedekking. In mijn geval zal een systeemplafond, latex verf, boiler en verlichting inrichtingskosten zijn.
Maar hoe zit het met betegeling i.p.v behang, en met de gehele installatie. Als ik mijn bedrijf niet bij mijn woning zou hebben zou ik natuurlijk ook stopcontacten, verlichting en verwarming nodig hebben, maar dan zou dit eerder 2000 euro kosten i.p.v. de 12000 euro die het nu gaat kosten. Zijn dan misschien de meerkosten van 10000 euro inrichtingskosten? Of mag je het geheel van installaties niet zien als inrichtingskosten?