• 0

Belasting teruggave verrekenen met inkomsten belasting ?!?

Geachte heren/dames

 

Ik zit met een vraagstuk waar ik geen antwoord op kan vinden.

 

Een paar jaar geleden ben ik eigenaar geweest van een eenmanszaak, (handelsonderneming)

Ik kreeg een aantal dagen geleden op papier van de belastingdienst te lezen dat er een groot bedrag openstaat als "te verrekenen", dat houd dus in, geen belasting schuld maar een terug gave...

Deze "verrekening" word helaas niet uit betaald, maar kan ik die wel in verrekening brengen met mijn inkomsten belasting bij een normale loondienst?

 

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten, Jef

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi j.

 

weet je dat zeker van die teruggave? Want als het een teruggave is wordt-ie uitbetaald, tenzij er op dit moment andere schulden openstaan bij de fiscus.

 

Het kan overigens best zijn dat ik je niet helemaal goed begrijp. Ms dat je iets meer duidelijkheid moet geven over die brief van de fiscus, wat er precies staat en om welke belasting het gaat.

 

Als het om een te verrekenen verlies IB gaat, dan kan het kloppen. Wordt niet uitbetaald, maar wel verrekend met te betalen IB in de komende jaren.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Even in korte bewoordingen een toelichting.

 

De belastingdienst geeft met dit bericht aan dat er in het verleden een verlies is geleden binnen de eenmanszaak.

 

Dit verlies is "te verrekenen" met toekomstige winsten.

Dus als er binnen de eenmanszaak in de toekomst winst gemaakt wordt dan kan het verlies uit het verleden verrekend worden.

 

Dit heeft helemaal geen gevolgen voor de inkomstenbelasting uit loondienst.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Verliesverrekening vindt plaats per box, niet per ‘inkomensoort’.

 

Verlies uit onderneming wordt dus gewoon verrekend met inkomen uit dienstbetrekking, volgens mij.

En de belastingplichtige hoeft daar niet zelf om te verzoeken, dat doet de belastingdienst op eigen initiatief.

 

Je moet het wel in de gaten houden, dat zij het echt een keer verrekenen bedoel ik (dat zou ik tenminste wel doen).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.