• 0

Goodwill

De kogel is door de kerk. 1 van mijn medewerkers wil een deel van mijn bedrijf kopen. Tenminste alleen de naam, de website en een deel van de relevante klanten.

Morgen eens informeren hoe dat bij de kvk moet.

 

Maar hoe doe ik dat nu met de goodwill. Het bedrijf bestaat 15 jaar en heeft geen vaste klanten, wel is de naam goede te vinden op internet en is de naam redelijk bekend bij particulieren. De website wordt incl layout en inhoud overkocht. En per week komt er ongeveer 1 offerte aanvraag binnen.

Goederen worden nu nog niet gekocht, maar worden verlopig bij mij ingehuurd.

 

Hoe bepaal ik nu de goodwill, zijn daar stelregels/hulpmiddelen voor?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

in dat geval geen persoonlijke goodwill. Een beetje een rare term. Want hoe kan ik nou mijn ervaring verkopen.

 

Maar ik denk dat ik er voor een deel uit ben.

 

Ik verkoop de website voor een x bedrag, plus het klantenbestand (voor heel weinig, want vaste klanten bestaan in deze branche niet) en een stukje voor de naamsbekendheid en het feit dat we al 15 jaar bestaan.

 

Alleen dat laatste is lastig.

Link naar reactie
  • 0

Goodwill is wat je voor de zaak wilt hebben. En dan buiten de spullen die overgenomen worden.

Een prijs bepalen is dus echt natte vingerwerk, vooral in een branche zonder vaste klanten.

 

Dus, wat wil je er voor hebben. Dat is eigenlijk de enige vraag die je jezelf moet stellen.

(en dan moet de koper dat nog willen betalen)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een deal kunnen maken met de kopende partij. Nu vraag ik me af hoe ik naast de dingen die ik bij de kvk moet regelen of ik ook andere dingen moet regelen.

 

Ik zal iets van een contract moeten opstellen, want de goodwill wordt niet ineens betaald. Moet ik hier ook nog dingen in meenemen? Of ben ik bij uitschrijving van de kvk meteen alle verantwoording kwijt?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.