• 0

Hoe kom ik aan cijfers over een bepaalde branche? (kvk niet)

Ik ben op zoek naar cijfers over de branche waarin mijn nieuwe bedrijf zich bevindt, maar krijg niks gevonden.

Heb gesproken met de KVK maar die kan ook niks voor me betekenen.

 

We maken reclamefilms voor andere bedrijven. Opdrachtfilms dus, b2b. Ik wil de informatie voor mijn concurrentieanalyse.

 

Op de website van de KvK kan ik alleen alle filmproductenten vinden, maar een groot deel daarvan maakt alleen fictie en is dus geen concurrent...

 

Iemand enig idee waar ik het aantal bedrijven (in deze branche) en dergelijke kan vinden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi,

 

Als ik aan gegevens/ statistieken denk, denk ik aan het CBS of een brancheorganisatie. Of het CBS je in dit geval aan gegevens kan helpen, zou je daar even moeten navragen. Verder vind je in dit overzicht Brancheorganisaties in Nederland vast wel een handige brancheorganisatie.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Helaas zit er niks bij over reclamefilm of opdrachtfilm...

 

Zo te zien is dit niet echt een markt waar je in thuis bent.

 

Je went vanzelf aan het jargon.

 

Schoolopdracht? Of probeer je iets te verkopen aan deze bedrijven?

 

Bedankt! Zal morgen eens naar ze bellen.

 

Nee het is echt een schoolopdracht (en voor mijn eigen ondernemingsplan) en ik hoef de bedrijfsgegevens ook niet... Ik wil gewoon mijn branche in kaart brengen voor de concurrentenanalyse.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.