Mijn nieuwe webwinkel

Aanbevolen berichten

Ik zal in dit topic een beetje gaan bijhouden wat er allemaal op mijn pad komt met mijn aanstaande nieuwe webwinkel :) Mocht het topic verkeerd geplaatst zijn mijn excuses.

 

Morgen staan er een aantal belangrijke telefoongesprekken op de planning met leveranciers. De leveranciers in deze branche lopen namelijk qua techniek echt 20 jaar achter als je het vergelijkt met andere branches. Zo heeft 90% van de leveranciers geen dropshipment, geen online bestelsysteem en moeten bestellingen per fax komen...

 

Gelukkig zijn er een aantal leveranciers die het concept erg leuk vinden en willen babbelen omtrend dropshipping en online betalen, normaliter doen ze dit niet gaven ze aan maar ze vinden het concept dermate interessant en haalbaar qua omzet dat er te praten valt.

 

De shop zelf zal starten via het systeem van Getseoshop.com om de doodsimpele reden dat ik hun systeem uitermate geschikt vind, niet te duur en eventueel later alsnog kan overstappen naar een custom made shop, maar daar is op dit moment gewoonweg geen budget voor.

 

 

Link naar reactie

Volgende week dinsdag gesprek met 1 leverancier hier thuis. Wel lijk ik tegen een probleem aan te lopen waarvan ik de oplossing nog niet heb. Er zijn 2 verschillende merken die in het buitenland zijn gevestigd, maar hier in Nederland contactpersonen hebben. Nu heb ik aangegeven graag te willen dropshippen zeker gezien de prijsstelling van deze producten (400,- per stuk), maar de Nederlandse contactpersoon geeft aan dat hij 1-2 keer per week bij de fabriek besteld en dan geleverd krijgt en hij levert het weer uit aan de winkeliers. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit ga oplossen, maar ik heb beide merken wel nodig in mijn assortiment.

 

Zo weer even een update:

 

Leverancier is hier afgelopen week geweest en heeft alles zeer netjes uitgelegd. Veel producten gezien die kwalitatief erg goed zijn en we ook zeker gaan verkopen. Inkoopwaardes zijn prima (€200,- en gratis verzending) alleen kan je NIET via de website bestellen en daar krijg ik toch wel de kriebels van, alles moet per e-mail of fax etc maar dit zou in de toekomst gaan veranderen. Een bijkomend probleem is dat ik geen foto's heb van de producten, wel is er een catalogus maar dat is vrij lastig om daar kwalitatief goede foto's uit te knippen en ook zeer onhandig.

 

Een andere leverancier heeft inmiddels ons papierwerk ontvangen voor inschrijving, maar na inmiddels 3 telefoontjes hebben we nog steeds geen inlog gegevens, erg frustrerend en dus maandag maar weer eens bellen.

 

De webshop zal aankomende week gebouwd worden i.c.m. Magento. Ik heb de hele week zitten zoeken naar een Template die aan mijn wensen voldeed en warempel ik heb er een gevonden. Sowieso is aankomende week een belangrijke week aangezien we het traject financiering ingaan samen met een financieel advies bureau, er zijn gewoon wat euro's nodig om het een en ander in te kopen. Gelukkig geen tienduizenden euro's, maar geld lenen bij familie is iets wat ik uit principe gewoon niet wil doen vandaar deze keuze.

 

Inmiddels de keuze gemaakt om een affiliate campagne op te starten bij Tradetracker en later M4N daaraan toe te voegen. De reden waarom ik voor Tradetracker heb gekozen is de klantenservice en vriendelijkheid waarmee ik behandelt werd en de prijs/kwaliteits verhouding. Daarnaast is Tradetracker een van de grootste affiliatebureau's dus ik denk dat we de juiste keuze gemaakt hebben, alhoewel dat altijd maar afwachten is.

 

Als het goed is ontvang ik vandaag de gewijzigde Magento Template van mijn programmeur :)

 

Zojuist contact gehad met een leverancier en eindelijk de beschikking over inlog gegevens. Nadat ik ingelogd was viel mij direct de absurde verzendkosten van 8.95 ex btw per order op. Volgens een medewerker zijn dit de prijzen die hun gekregen hebben van het koeriersbedrijf in kwestie (DPD) en dat lijkt mij sterk aangezien ik destijds veel goedkopere prijzen kreeg met een kleinere afname per maand. Dus of men maakt expres winst op de verzendkosten of ze zijn ''genaaid'' door DPD, iets wat mij niet realistisch lijkt. Ik heb daarom maar mijn accountmanager van DPD doorgegeven om daar eens contact mee op te nemen, want hun zullen toch ook wel begrijpen dat mijn klanten geen 9,50 euro per bestelling gaan betalen aan verzendkosten?

 

 

Link naar reactie
Zojuist contact gehad met een leverancier en eindelijk de beschikking over inlog gegevens. Nadat ik ingelogd was viel mij direct de absurde verzendkosten van 8.95 ex btw per order op. Volgens een medewerker zijn dit de prijzen die hun gekregen hebben van het koeriersbedrijf in kwestie (DPD) en dat lijkt mij sterk aangezien ik destijds veel goedkopere prijzen kreeg met een kleinere afname per maand. Dus of men maakt expres winst op de verzendkosten of ze zijn ''genaaid'' door DPD, iets wat mij niet realistisch lijkt. Ik heb daarom maar mijn accountmanager van DPD doorgegeven om daar eens contact mee op te nemen, want hun zullen toch ook wel begrijpen dat mijn klanten geen 9,50 euro per bestelling gaan betalen aan verzendkosten?

 

 

Je kan natuurlijk ook een deel van verzendkosten voor eigen rekening nemen, dat jouw leverancier jou dat bedrag in rekening brengt betekend niet dat jij dat perse ook aan jouw klant in rekening moet brengen. Daarnaast kan de hoogte van dat bedrag best kloppen als je gewichten van hun zendingen meerekend.

 

Verder wil je alles op basis van dropshipping gaan doen, hoe je wel rekening met het volgende:

 

Jij gebruikt dropshipping diensten van misschien wel 5 verschillende leveranciers. Nu besteld een klant van jou 3 producten die bij 3 verschillende leveranciers vandaan komen, jij moet dus vanaf 3 verschillende leveranciers een dropship order aanmaken en betaald dus 3 keer verzendkosten terwijl jouw klant maar 1 keer verzendkosten betaald, daar leg je dus ook al flink toe op je marge.

Link naar reactie

Nu heb ik aangegeven graag te willen dropshippen zeker gezien de prijsstelling van deze producten (400,- per stuk), maar de Nederlandse contactpersoon geeft aan dat hij 1-2 keer per week bij de fabriek besteld en dan geleverd krijgt en hij levert het weer uit aan de winkeliers. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit ga oplossen, maar ik heb beide merken wel nodig in mijn assortiment.

Twee mogelijkheden: of je investeert in voorraad, of je kiest voor een langere leveringstermijn naar de klant toe en je bestelt het artikel op het moment dat de klant bij jou heeft besteld. In het laatste geval loop je het risico dat je leverancier het gewenste artikel niet in voorraad heeft en dat je je klant dus moet teleurstellen... Bovendien is het aan te raden de klant vooraf duidelijk te informeren over de langere leveringstermijn.

 

Een bijkomend probleem is dat ik geen foto's heb van de producten, wel is er een catalogus maar dat is vrij lastig om daar kwalitatief goede foto's uit te knippen en ook zeer onhandig.

Als er een catalogus is, dan zijn er normaal ook kwalitatief goede foto's. Heb je de leverancier al gevraagd of het mogelijk is je fotomateriaal in hoge resolutie te bezorgen? Meestal is dat geen enkel probleem en het resultaat zal mooier zijn dan knip- en plakwerk uit een cataloog.

 

Zojuist contact gehad met een leverancier en eindelijk de beschikking over inlog gegevens. Nadat ik ingelogd was viel mij direct de absurde verzendkosten van 8.95 ex btw per order op. Volgens een medewerker zijn dit de prijzen die hun gekregen hebben van het koeriersbedrijf in kwestie (DPD) en dat lijkt mij sterk aangezien ik destijds veel goedkopere prijzen kreeg met een kleinere afname per maand. Dus of men maakt expres winst op de verzendkosten of ze zijn ''genaaid'' door DPD, iets wat mij niet realistisch lijkt. Ik heb daarom maar mijn accountmanager van DPD doorgegeven om daar eens contact mee op te nemen, want hun zullen toch ook wel begrijpen dat mijn klanten geen 9,50 euro per bestelling gaan betalen aan verzendkosten?

Afhankelijk van het orderbedrag rekenen leveranciers soms zelfs meer dan dat aan, wat natuurlijk hun volste recht is. Meestal is er ook wel een franco orderbedrag. Ik heb geen zicht op de tarieven van DPD in Nederland en ik weet ook niet hoe dit bedrag in verhouding tot je orderbedrag staat, maar het tarief dat jij noemt is zeker niet overdreven hoog.

 

Succes ermee!

Liesbeth

 

Link naar reactie

Beste Liesbeth,

 

Het bedrag is wel overdreven hoog aangezien ikzelf 2 maanden terug een offerte heb opgevraagd bij DPD. Hun rekenen ongeveer 5-6 euro voor een verzending en dus geen 9,50 en aangezien ik zeker weet dat de leverancier per maand meer verstuurd als wat ik destijds opvroeg zou het mij niet verbazen als ze slechts 3 euro betalen per order.

 

Om op je andere opmerkingen terug te komen. Investeren in eigen voorraad gaan we zeker doen (bericht was iet of wat gedateerd). Foto's leveren ze niet aan (teveel werk) zegt men.

Link naar reactie

Beste Daniël,

 

Nee ik heb slechts 1 leverancier die aan dropshopping doet. Als ik mijn klant 6.75 in rekening breng moet ikzelf dus nog bijna 3 euro netto erbij leggen en dat gaat mij te ver. Ik vraag mij dan ook af wat hun reden voor deze enorme verzendkosten zijn. Redenen als verpakking gaan niet echt op aangezien dat geen 4 euro kost.

 

dan hou je nog het probleem als je klant producten van verschillende leveranciers besteld, moet het ene dus via dropshipping en het andere dus vanaf je eigen voorraad, heb je ook dubbele kosten.

 

En ik heb ook leveranciers die gratis versturen en heb er ook bij die 7 euro vragen en heb er ook bij die 17 euro vragen.

De ene heeft een vast bedrag, de ander heeft hogere verzendkosten als het gewicht hoger wordt, weer een ander worden verzendkosten lager als ik meer bestel en weer een ander rekend een toeslag als ik onder ene bepaald bedrag zit.

 

Ik reken zelf bij bepaalde bedragen geen verzendkosten aan mijn klant maar moet ze wel bij mijn leverancier betalen en leg ik dus 6 a 7 euro op toe, dat is gewoon iets wat van de winst afgaat en rekening mee gehouden is.

Link naar reactie

Beste Liesbeth,

 

Het bedrag is wel overdreven hoog aangezien ikzelf 2 maanden terug een offerte heb opgevraagd bij DPD. Hun rekenen ongeveer 5-6 euro voor een verzending en dus geen 9,50 en aangezien ik zeker weet dat de leverancier per maand meer verstuurd als wat ik destijds opvroeg zou het mij niet verbazen als ze slechts 3 euro betalen per order.

 

Om op je andere opmerkingen terug te komen. Investeren in eigen voorraad gaan we zeker doen (bericht was iet of wat gedateerd). Foto's leveren ze niet aan (teveel werk) zegt men.

 

je maakt een denkfout:

die 5/6 euro die jij opkreeg van DPD is waarschijnlijk voor een pakje onder de kilo, zit daar geen handtekening van klant bij en is het niet of minimaal verzekerd.

 

Jouw leverancier gaat uit van een pakje van 10 of misschien wel 20 kilo per zending met handtekening en verzekering en dan praat je over heel andere bedragen.

En daarnaast is zo een kleine zending gewoon meer werk voor hun en hebben ze veel leiver zendingen van honderden of duizenden euro's per zending.

Link naar reactie

Beste Liesbeth,

 

Het bedrag is wel overdreven hoog aangezien ikzelf 2 maanden terug een offerte heb opgevraagd bij DPD. Hun rekenen ongeveer 5-6 euro voor een verzending en dus geen 9,50 en aangezien ik zeker weet dat de leverancier per maand meer verstuurd als wat ik destijds opvroeg zou het mij niet verbazen als ze slechts 3 euro betalen per order.

 

Om op je andere opmerkingen terug te komen. Investeren in eigen voorraad gaan we zeker doen (bericht was iet of wat gedateerd). Foto's leveren ze niet aan (teveel werk) zegt men.

 

je maakt een denkfout:

die 5/6 euro die jij opkreeg van DPD is waarschijnlijk voor een pakje onder de kilo, zit daar geen handtekening van klant bij en is het niet of minimaal verzekerd.

 

Jouw leverancier gaat uit van een pakje van 10 of misschien wel 20 kilo per zending met handtekening en verzekering en dan praat je over heel andere bedragen.

En daarnaast is zo een kleine zending gewoon meer werk voor hun en hebben ze veel leiver zendingen van honderden of duizenden euro's per zending.

 

Nee het tarief van 5-6 is inclusief verzekering en tot 30 kilo ;)

Link naar reactie

in dat geval rekend de leverancier gewoon een vast bedrag naar wat zij voor verzending willen hebben kwa kosten (en misschien wel handeling) en misschien maken ze er ook wel winst op.

 

Als het om de dropshipper gaat kan je ook nog het volgende meenemen:

 

ik ken diverse dropshippers, de ene rekend 5,50 euro verzendkosten. de andere rekend 6 euro verzendkosten + nog eens 3 euro extra dropship kosten. nog een ander rekend 12,50 maar dan verder geen extra dropship kosten.

 

Elke leverancier bepaald zelf dus hoe hoog de verzendkosten zijn, of ze nog apart dropship kosten in rekening brengen enz.

Aan jou vervolgens de keuze of je wel of niet bij hun wil afnemen.

Link naar reactie

Ik gebruik zelf Prestashop (www.prestashop.com).

Prestashop is lekker simpel en kan je naar eigen inzicht aanpassen.

 

MENSEN, let er op! Verzendkosten moet je incl. btw rekenen en dat betekent ook dat je btw over je verzendkosten moet afdragen aan de belastingdienst.

 

M drogisterij is een jonge online drogist op het gebied van huidverzorging, cosmetica en overige drogisterij artikelen. Ons doel is u een online winkel aan te bieden waar u 24/ 7 kunt profiteren van ons assortiment topmerken tegen zeer scherpe prijzen. Bezoek http://www.m-drogisterij.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.