• 0

AdWords BootCamp

Naar aanleiding van een ander bericht van mij is er het idee aangedragen om een AdWords bootcamp te organiseren, https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=35761;start=0 ik zelf vind het een leuk plan en ben bezig om het een en ander op papier te zetten.

 

Hoe zien jullie dit? Bedoel je dan een soort workshop waar verschillende bedrijven samen leren hoe ze hun AdWords zo goed mogelijk kunnnen beheren, of denken jullie dan aan workshops apart voor elk bedrijf (soort van prive cursus)

 

Ik zelf zie het ongeveer zo:

Alle deelnemers komen met hun eigen laptop naar Spanje, ze hebben voordat ze komen al een account aangemaakt bij Google en wat voorwerk gedaan.

 

Ik leg iets uit en de deelnemers kunnen dit gelijk in praktijk brengen in hun eigen AdWords. Hierna bespreken we met elkaar en de deelnemers leren van elkaars ideeën en fouten. Daarna leg ik het volgende onderdeel uit en de deelnemers passen dit toe op hun AdWords, enz..Aan het einde van de workshop gaan de mensen terug naar huis met een paar solide AdWords advertenties en genoeg kennis om zelf door te gaan met het uitbreiden van hun account. (Indien wenselijk deel 2 na een paar maanden)

 

Ik heb wel vaker cursusen gegeven, echter was dit altijd op locatie van de klant en aangepast aan de wensen van de klant (maatwerk, echt speciaal gemaakt voor hun bedrijf). Ook heb ik wel eens een paar gast lessen gegeven voor een universiteit, maar in het organiseren van een bootcamp heb ik nog nooit gedaan en is dus nieuw voor mij.

 

Ik zou graag uw mening horen over onderstaande zaken:

[*]Wat zou de ideale tijdsduur zijn? Ik zelf zit te denken aan 3 - 5 dagen, (maar dat is wel weinig tijd om alles te behandelen)

[*]Wat is een redelijke prijs, en wat moet daar alemaal bij inbegrepen zitten? reis, verblijf, eten en drinken, lesmateriaal

[*]Wat zouden je verwachtingen zijn als je jezelf opgeeft voor zoiets?

[*]Als mensen naast de workshop ook andere dingen willen doen, bijv. excursies, golfen of yoga. Moet ik dat dan ook regelen, of doe je dat dan weer liever zelf?

[*]Wat voor soort locatie is het meest geschikt voor dit soort aangelegenheden? Willen jullie heel veel luxe of juist niet. Ik zit te denken aan het compleet afhuren van een B&B of landhuis, is dat geschikt?

[*]Wat voor verantwoordelijkheden heb ik en moet je je hiervoor verzekeren? Of is een reisverzekering voor de deelnemers voldoende

 

Meer info binnenkort....

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey Joost,

 

Ik zou het hier in Nederland houden aangezien je binnenkort toch hier bent :)

 

- Tijdsduur: 1-2 dagen moet voldoende zijn aangezien je niet al je tactieken gaat prijsgeven lijkt mij :)

 

- Prijs? €100,- - €200,- ex BTW per kop en dan minimaal 10-20 deelnemers?

 

- Dat als ik wegga in Adwords eindelijk begrijp!

 

- Eten/drinken en een workshop is waar we voor komen, golfen doen we wel op een ander tijdstip :)

 

- Gewoon een grote ruimte in een hotel is meer dan voldoende, zo bespaar je ook kosten als je bijvoorbeeld een landhuis zou afhuren.

 

- Dit laat ik over aan anderen, maar zoals gezegd is hier in Nederland wat mij betreft prima alhoewel vliegen naar Spanje ook voor €20,- kan besef ik mijzelf met Ryanair :)

Link naar reactie
  • 0
Starterscoach "AdWords bootcamp" ... mix profit with pleasure!

Het Spanje-verhaal kan dan juist aantrekkelijk zijn. Met je laptop naar Spanje en dan in een groep in een week zelf je Ad-Words campagne in elkaar zetten. 'S ochtends eerst een ochtendwandeling, dan ontbijt, dan flink aan de slag. Uurtje yoga, lunch, wandeling, weer flink aan de slag, 's avonds diner, wellicht tussendoor nog een excursie.

 

Dat is de reden dat ik het in Spanje wil houden,

 

Ik zou het hier in Nederland houden aangezien je binnenkort toch hier bent

Natuurlijk, bij voldoende belangstelling doe ik dat zeker

 

Vriendelijke groet

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Wat een leuk idee! Hier al interesse voor 2 personen.

 

 

-Een dag of 3-4 is wel netjes.

-Ik zou wel zorgen voor een gezamenlijk iets. Vanaf 1 vliegveld iedereen naar Spanje laten komen. Zo zorg je ook dat je een ' groep'. Verblijf kun je eventueel ook samen regelen. Dan kun je ergens een aantal hoteplaatsen regelen ofzo, tegen evt. korting. Mijn mening: Regel alles!

-Met meer kennis over Adwords naar huis gaan als dat ik kwam.

-Misschien kun je inderdaad een een-twee-tal activiteiten gezamenlijk regelen, leuk om elkaar bijv. beter te leren kennen.

-Veel luxe = veel geld. Ik zou gewoon iets huren waarmee je uit de voeten kunt. Ik heb geen idee wat een B&B of landhuis moet kosten??

-Daar weet ik niet zo veel van...dus kan ik je geen advies voor geven.

Link naar reactie
  • 1

In dit geval zou ik het of-of-denken vervangen door het en-en-denken.

 

Je kunt je kennis op verschillende manieren delen:

- een groep ondernemers zal bereid zijn om 5 dagen naar Spanje te komen voor een bootcamp in een aardige B&B. Gewoon simpel houden met ontbijt en lunch. 's Avond diner op een plek naar keuze. Buitenschoolse activiteiten (golf, yoga, stedenbezoek etc) ruim je wel tijd voor in maar is facultatief. Als iemand in die 3 uur liever een rondwandeling maakt is het ook goed. Pijs € 999,00 ?

- een (grotere) groep ondernemers kijkt eerst de kat uit de boom, die willen wel een 2-daagse workshop in Nederland (bijvoorbeeld zaterdag en zondag, combineert handiger met het uitvoeren van shoptaken) Prijs € 399,00 ?

- een (nog grotere) groep ondernemers weet eigenlijk van toeten noch blazen en wil zich eerst een keertje inleven in de materie. Dag/dagdeel workshop: tarieven van 49,00 tot 199,00 ?

 

(Allemaal natuurlijk afhankelijk van de groepsgrootte.)

 

(Als je een erkende autoriteit bent/wordt op dit gebied dan kun je natuurlijk je tarieven gaan opschroeven.)

Link naar reactie
  • 0

Goh wat een goeie ideeën allemaal, ik ben gelijk een beetje vrolijker, bedankt :-K

 

Ik ben ondertussen druk bezig om dingen te plannen en uit tewerken, ik loop alleen tegen het volgende probleem aan: Het vervoer

Als ik een vliegreis wil boeken met bijv. Ryanair, dan verschillen de prijzen per dag. Soms super goedkoop maar soms ook vrij duur (afhankelijk van vraag/aanbod neem ik aan). Als je eerst de deelnemers laat inschrijven, dan kan ik dus nog geen definitive datum vastprikken, want ik weet dus niet of ze kunnen vliegen tegen een gunstige prijs.

 

Als ik dus bijv 10 plaatsen wil reserveren, dan moet ik van tevoren al beschikken over alle gegevens van de deelnemers (paspoort nr, etc..) en dit kan later niet meer veranderd worden, maar....hoe schrijft iemand zich nou in als er nog geen definitive datum is?

 

Heeft iemand daar een idee over?

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Goh wat een goeie ideeën allemaal, ik ben gelijk een beetje vrolijker, bedankt :-K

 

Ik ben ondertussen druk bezig om dingen te plannen en uit tewerken, ik loop alleen tegen het volgende probleem aan: Het vervoer

Als ik een vliegreis wil boeken met bijv. Ryanair, dan verschillen de prijzen per dag. Soms super goedkoop maar soms ook vrij duur (afhankelijk van vraag/aanbod neem ik aan). Als je eerst de deelnemers laat inschrijven, dan kan ik dus nog geen definitive datum vastprikken, want ik weet dus niet of ze kunnen vliegen tegen een gunstige prijs.

 

Als ik dus bijv 10 plaatsen wil reserveren, dan moet ik van tevoren al beschikken over alle gegevens van de deelnemers (paspoort nr, etc..) en dit kan later niet meer veranderd worden, maar....hoe schrijft iemand zich nou in als er nog geen definitive datum is?

 

Heeft iemand daar een idee over?

 

Ja heel simpel dat is het probleem van de klanten :) Vermeld gewoon duidelijk dat er op die en die datum een seminar is en als men slim is boekt men direct in verband met de prijzen ;)

 

Wel raad ik aan een seminar 6 tot 12 maanden vooruit te zetten dan heeft men ruimte genoeg om een ticket te boeken.

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

super dat je zo aan de slag gaat.

 

Op HL is een van de regels dat we in de topics niet aan zelfpromotie doen. Dus in dit topic kunnen we over van alles spreken maar het concreet doen van een aanbod is "not done". Dat is dan zelfpromotie.

 

Je wel je handtekening/signature gebruiken om dit soort dingen aan te geven.

Link naar reactie
  • 0

Wel raad ik aan een seminar 6 tot 12 maanden vooruit te zetten dan heeft men ruimte genoeg om een ticket te boeken.

ik dacht dat TS toch redelijk snel extra inkomsten wilde genereren.. :-\

 

heb je geen kennissen in de reisbranche? die kunnen je wellicht goed adviseren/meehelepen met het reisgebeuren.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Wel raad ik aan een seminar 6 tot 12 maanden vooruit te zetten dan heeft men ruimte genoeg om een ticket te boeken.

ik dacht dat TS toch redelijk snel extra inkomsten wilde genereren.. :-\

 

heb je geen kennissen in de reisbranche? die kunnen je wellicht goed adviseren/meehelepen met het reisgebeuren.

 

Als ik het goed begreep kan TS nu wel rondkomen, maar is het geen 2 voor 12 zeg maar :) Beste is gewoon via Ryanair te boeken voor 20 euro een retourtje naar mijn inziens :)

Link naar reactie
  • 0

ik dacht dat TS toch redelijk snel extra inkomsten wilde genereren.. :-\

 

Voorlopig kunnen we nog wel vooruit, al is het noodzaak om nu actie te ondernemen. Als het mogelijk is om op een termijn van 6 maanden extra omzet te genereren dan zou dat fantastisch zijn (en voor Spaanse begrippen vrij snel)

 

heb je geen kennissen in de reisbranche? die kunnen je wellicht goed adviseren/meehelpen met het reisgebeuren.

 

Nee, Een touroperator of iemand die vliegreizen verkoopt ken ik helaas niet. Maar ik heb al een mail naar Ryanair gestuurd dus ik zal even moeten afwachten.

 

Met vriendelijke groet

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Als ik de workshop in Nederland wil houden, wat is dan volgens jullie de beste locatie? Ik zelf zat te denken aan Utrecht omdat dat redelijk centraal is, of denken jullie dat het beter is om het op verschillenden plaatsen te houden zodat de deelnemers minder hoeven te reizen.

 

Joost

 

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0

Stel je voor dat je naar het bootcamp komt, zou je dan bereid zijn om anderen in jouw advertenties mee te laten kijken zodat er een soort discussie kan ontstaan en mensen van elkaar kunnen leren. (andersom natuurlijk ook, jij kan dan ook zien wat anderen doen) Of hou je dit soort informatie liever privé?

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Stel je voor dat je naar het bootcamp komt, zou je dan bereid zijn om anderen in jouw advertenties mee te laten kijken zodat er een soort discussie kan ontstaan en mensen van elkaar kunnen leren. (andersom natuurlijk ook, jij kan dan ook zien wat anderen doen) Of hou je dit soort informatie liever privé?

 

Groeten

Joost

 

Ik zou het geen probleem vinden. Lijkt me wat lastiger als er 2 ondernemers in dezelfde sector zitten waar adwords enorm belangrijk is.

 

Als ik de workshop in Nederland wil houden, wat is dan volgens jullie de beste locatie? Ik zelf zat te denken aan Utrecht omdat dat redelijk centraal is, of denken jullie dat het beter is om het op verschillenden plaatsen te houden zodat de deelnemers minder hoeven te reizen.

 

Joost

 

 

Zou het belangrijk zijn om een mooie locatie te hebben ? Zou het iets zijn om bij andere ondernemers na te gaan (hier bijvoorbeeld?) of er een dagdeel een ruimte te gebruiken zou zijn? Bijvoorbeeld gratis ruimte ter beschikking in ruil voor deelname aan de workshop? Zo zou je je kosten erg laag kunnen houden in het begin en meerdere locaties kunnen plannen.

 

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Lijkt me wat lastiger als er 2 ondernemers in dezelfde sector zitten waar adwords enorm belangrijk is.

 

Daar heb je gelijk in, al denk ik niet dat je dan naar zo'n soort workshop gaat. Als AdWords zo belangrijk is voor je bedrijfsvoering dan heb je denk ik eerder persoonlijk advies nodig, of iemand die jou AdWords account beheert.

 

Groeten

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.