Als beginnend ondernemer ben ik zeer blij met dit forum! Ik heb al vele "problemen" op weten te lossen mbv de vele topics.
Maar nu zit ik zelf met een issue waar ik maar niet uit kom.
De situatie:
Ieder jaar betaal ik eenmalig de hostingkosten voor mijn website middels een vooruitbetaling. In de diverse (studie/cursus)boeken over boekhouding word echter de "ideale" situatie geschetst waarin de factuur op de eerste van de maand binnenkomt en wordt betaald. De verwerking hiervan in de boekhouding snap ik volledig.
Maar op mijn factuur staat "20-02-2011 tot 20-02-2012". Vanaf welke maand boek ik dit op Vooruitbetaalde bedragen? Februari, of gebeurt dit op de eerste van de volgende maand, in dit geval dus maart? (Ik neem aan dat dit niet tot op de dag precies wordt berekend?)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
boris1234
boris1234
Hallo,
Als beginnend ondernemer ben ik zeer blij met dit forum! Ik heb al vele "problemen" op weten te lossen mbv de vele topics.
Maar nu zit ik zelf met een issue waar ik maar niet uit kom.
De situatie:
Ieder jaar betaal ik eenmalig de hostingkosten voor mijn website middels een vooruitbetaling. In de diverse (studie/cursus)boeken over boekhouding word echter de "ideale" situatie geschetst waarin de factuur op de eerste van de maand binnenkomt en wordt betaald. De verwerking hiervan in de boekhouding snap ik volledig.
Maar op mijn factuur staat "20-02-2011 tot 20-02-2012". Vanaf welke maand boek ik dit op Vooruitbetaalde bedragen? Februari, of gebeurt dit op de eerste van de volgende maand, in dit geval dus maart? (Ik neem aan dat dit niet tot op de dag precies wordt berekend?)
Alvast bedankt!
Groeten,
Boris
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30823-vooruitbetaald-bedrag-boeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag