In de “omzet” van de eindbalans (V&W) zitten de inkomsten van al mijn reguliere diensten € 100.000
Dit geeft een BTW totaal bedrag (19%) op “BTW af te dragen” = €19000,-
De boekwinst van verkochte bedrijfsmiddelen €1000 zet ik niet bij de omzet. De BTW (€ 190) komt wel bij het totaal.
De boekwinst in de IB opgave staat ook apart vermeld bij “buitengewone baten”.
De afschrijving van oninbare debiteur (eventueel eerder jaar) komt op een aparte verliespost en haal ik dus niet van de omzet af en de BTW plaats ik derhalve op “BTW te vorderen” (voorbelasting gaat in suppletie)
Op eindbalans(V&W): Omzet € 100.000 BTW af te dragen € 19190
Op de IB opgave: Omzet € 100.000 Buitengewone baten € 1000
Op de suppletie (1a: leveringen/diensten) moet ik € 101000,- noteren om de BTW van €19190 te plaatsen.
Is deze opzet niet gangbaar of maakt het niet uit dat de belastingdienst verschillende omzet waarden ziet?
Bij de suppletie zou ik wel de omzet op €100.000 kunnen zetten en de voorbelasting met € 190 verminderen. Maakt dus niets uit, maar wat wil men als waarheid? Bijvoorbaat zeer veel dank voor elk advies.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
brood
brood
In de “omzet” van de eindbalans (V&W) zitten de inkomsten van al mijn reguliere diensten € 100.000
Dit geeft een BTW totaal bedrag (19%) op “BTW af te dragen” = €19000,-
De boekwinst van verkochte bedrijfsmiddelen €1000 zet ik niet bij de omzet. De BTW (€ 190) komt wel bij het totaal.
De boekwinst in de IB opgave staat ook apart vermeld bij “buitengewone baten”.
De afschrijving van oninbare debiteur (eventueel eerder jaar) komt op een aparte verliespost en haal ik dus niet van de omzet af en de BTW plaats ik derhalve op “BTW te vorderen” (voorbelasting gaat in suppletie)
Op eindbalans(V&W): Omzet € 100.000 BTW af te dragen € 19190
Op de IB opgave: Omzet € 100.000 Buitengewone baten € 1000
Op de suppletie (1a: leveringen/diensten) moet ik € 101000,- noteren om de BTW van €19190 te plaatsen.
Is deze opzet niet gangbaar of maakt het niet uit dat de belastingdienst verschillende omzet waarden ziet?
Bij de suppletie zou ik wel de omzet op €100.000 kunnen zetten en de voorbelasting met € 190 verminderen. Maakt dus niets uit, maar wat wil men als waarheid? Bijvoorbaat zeer veel dank voor elk advies.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31034-is-omzet-ib-opgave-gelijk-aan-omzet-suppletie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag