• 0

Vraagje aangifte IB

Beste Leden,

 

Ben mijn IB van 2010 aan het opgeven en loop tegen het volgende aan:

 

Bij mijn onderneming vul ik op de 'Winst-en-verliesrekening' mijn opbrengsten in (omzet) en vervolgens

trek ik er enkele kosten af onder 'Overige bedrijfskosten' (Aanschaf printer, router, hosting, domein etc.),

daar komt dan een uiteindelijk bedrag uit: het Saldo winst-en-verliesrekening.

 

Het juist berekende bedrag moet gelijk zijn aan het bedrag van de passiva en de activa, maar juist dit begrijp

ik niet helemaal. Bij active vul ik onder 'Immateriële vast activa' in het begin 0, op het eind xx in. (Domein/Hosting)

(in het begin 0 omdat de onderneming dit jaar gestart is). Bij 'Materiale vast activa' doe ik het zelfde, 0, en xx

(Aanschaf printer/Router). Nu vul ik verder alleen onderaan in 'Liquide Middelen', begin 0, eind xx (xx is hier de

omzet - de kosten). Nu komt dit bedrag natuurlijk veel hoger uit dan het bedrag van de verliesrekening daarnet, want:

 

Stel:

Omzet 10 euro

Kosten 2 euro

Saldo Winst-en-verlies rekening: 8 euro.

 

Overzicht activa

Immateriële vast activa 0 1

Materiale vast activa 0 1

Liquide middelen 0 8

Totaal fiscale activa 0 12

 

Deze bedragen zijn dus niet gelijk, wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt :)

 

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals ik je begrijp geef je dus zowel bij Activa als bij overige bedrijfskosten de aanschaf van je printer/router op dat gaat niet goed natuurlijk.

 

Iets is of een investering en komt op de balans als activa, of het zijn kosten maar niet allebei.

Als je de printer en router dus als activa boekt. horen ze niet in de overige bedrijfskosten thuis.

Wel moet je dan het bedrag aan afschrijving invullen bij de regel(s) afschrijving activa..

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.