• 0

Plots geen winstbelasting meer invullen maar particulier?

Van t weekend zouden we ons buigen over de aangifte inkomstenbelasting 2010.

Ik surf naar de site en log in en het programma welke ik tot nu toe elk jaar daar heb kunnen downloaden ontbreekt.

 

Vandaag er heen gebeld, en ze konden me de reden niet geven, maar plots moet ik weer aangifte doen als particulier en niet als bedrijf. Ik snap er niets van, doe al meerdere jaren aangifte voor ondernemers, te downloaden via de site en in 2010 plots zonder enige melding of toelichting mag ik weer dat van particulieren in gaan vullen.

 

Is dit een normale gang van zaken? En waarom? Er zit in mijn bedrijven (meerdere inmiddels) een duidelijk stijgende lijn, nu zelfs dus ook een tweede bedrijf erbij.

 

Goed weinig aan te doen, ik moet via de particulieren aangifte doen, tenzij ik bezwaar ging aantekenen.

Maar wat is nu eigenlijk het nut van aangifte voor ondernemers doen? Zitten daar nog bepaalde voordelen aan?

Wat zouden jullie doen, bezwaar aantekenen, of gewoon lekker zo laten?

 

Zal het wel bij overige werkzaamheden in moeten vullen, terwijl we van wat ik verdien gewoon het hele jaar op leven met 2 volwassenen zonder ander inkomen....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bezwaar maken. Briefje sturen naar de fiscus met een verzoek om een W-biljet via je persoonlijke portal op belastingdienst.nl

 

Ik denk dat ze gestopt zijn met de W-aangifte omdat je verdiensten laag waren als ondernemer in de laatste jaren. Niet netjes van ze, maar zeker niet via de particuliere aangifte gaan werken.

 

Je mist dan sowieso de 12% MKB winstvrijstelling en indien je 1.225 uur gehaald hebt, ook de zelfstandigenaftrek en evt,. startersaftrek.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.