• 0

retail en wholesale,hoe groot verschillen ontwerp tussen 2 sites

Ik heb een vraag. Ik verkoop reeds kralen aan de eindgebruikers via www.creadream.nl en ben nu ook bezig met het starten van een groothandel, dus kralen voor winkels en workshopgevers. Nu wil ik dus een lay-out voor de groothandel, maar ik twijfel wat dan zoal belangrijk is, bv

- redelijk dezelfde stijl zodat het wel duidelijk is dat het van hetzelfde bedrijf is

- of juist veel meer professioneel / strak en minder vrolijk / gezellig omdat om handel met bedrijven gaat en niet met eindgebruikers.

 

Dit is het ontwerp voor de detailhandel, reeds in gebruik:

creadream.jpg

 

Dit is het eerste ontwerp, gemaakt door persoon a, die vindt dat het duidelijk mag zijn dat het bij elkaar hoort:

creabead.jpg

 

Dit is het tweede ontwerp, gemaakt door persoon b, die het veel meer verschillend wil maken:

creabead2.jpg

 

Belangrijkste kenmerken groothandel: echt grote hoeveelheden, echt scherpe prijzen. Veel verschillende producten maar voornamelijk gericht op goedkope, dus eerder 1 kg kunststof kralen dan 20 stuks dure edelsteen. Dus echt goedkoop en echt veel.

 

Doelgroep is dus winkels, workshopgevers, paar sieradenverkopers, maar voornamelijk vrouwen met 'uit de hand gelopen hobby', weinig mannen.

 

Ik kan natuurlijk kijken welke ik het mooist vindt en die kiezen, maar er zijn vast betere argumenten om voor een ontwerp te kiezen. Het gaat om zaken doen met elkaar dus mag professioneel overkomen, aan de andere kant ook vooral om vrouwen die de producten ook echt leuk vinden, dus beetje vrolijkheid mag wel denk ik.

 

Het idee van doosjes vind ik wel leuk omdat je dan meteen laat zien dat het om grote hoeveelheden gaat, of vinden jullie dat flauw? Misschien kijken naar perfecte combinatie van de 2 ideeën?

 

Alvast hartelijk dank voor de tips, ik ben heel benieuwd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de snelle reactie.

...

Andere vraag die ook relevant is: laat je de groothandelsprijzen altijd zien of alleen na een log-in?

De prijzen zullen pas zichtbaar zijn nadat ze zijn ingelogd. Daarvoor moet ik hun account hebben geactiveerd. Ik twijfel nog klein beetje over producten meteen tonen, maar dan kunnen personen wel eerst even wat zien voordat ze de moeite nemen om aan te melden. Ik ga de productinformatie teksten dan misschien wel laten veranderen, zodat google het niet als 2 dezelfde websites zie. Het is dus CreaDream.nl detailhandel met later ook CreaBead.nl groothandel.

Link naar reactie
  • 1

Ik ben natuurlijk helemaal je doelgroep ;D Het ontwerp met de dozen spreekt mij heel erg aan, het onderste helemaal niet, dat lijkt mij zo saai en weinig origineel.

 

Ik zou trouwens wel je assortiment al tonen maar bvb enkel foto's en nog geen uitleg? Dan denkt google waarschijnlijk minder snel dat het twee keer dezelfde website is en toch hebben geïnteresseerden al een idee wat er te zien is.

Link naar reactie
  • 0

Met dozen en kraaltjes helemaal prima toch!

Over het andere punt: als ik producten in wil kopen als winkel zijnde dan vind ik niks zo irritant als een groothandel waar ik de producten niet kan bekijken voordat ik ze mail met vraag of ik kan inkopen. Dus wat mij betreft volledige foto's en teksten en gewoon moeite nemen om opnieuw teksten te schrijven om google copy content te voorkomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.