Ga naar inhoud

Verschijnen van Zorgverzekeringswet

Geplaatst:

keitai

Hallo,

Ook ik ben met mijn IB aangifte bezig ( heb de aangifte nu niet bij de hand ).

Maar ik was verbaasd over het verschijnen van "bijdrage Zorgverzekeringswet" ergens onder heffingskortingen. Als ik namelijk op het "?" klik en naar "meer informatie" kijk dan voldoe ik niet aan de voorwaarden. Ook heb ik naar mijn weten niet iets anders dan voorgaande jaren ingevuld.

In de voorgaande jaren heb ik gewoon 3 keer nee in kunnen vullen (waaronder de vraag over deelvisser)

Uit mijn hoofd heeft het te maken met :

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-22.html

Kan iemand hier meer duidelijkheid over verschaffen?

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Wat wil je weten?

De premie ZVW betaalt elke ondernemer. Info in je link maakt duidelijk hoe en wat.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

sinan

Nadat u uw aangifte inkomstenbelasting hebt gedaan, krijgt u een aanslag inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet. U betaalt de bijdrage over uw winst uit onderneming. U betaalt in 2010 4,95% over maximaal € 33.189.

Wat neerkomt op maximaal € 1642,85. Echter wanneer de winst maar € 1.000,- is, betaal je dus € 49,50 ?

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

klopt

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

keitai

• Auteur

@joost, bedankt voor de bevestiging.

Zodra ik thuis ben zal ik een screendump maken van de meer informatie waarvan ik een beetje in de war raakte.

De premie ZVW betaalt elke ondernemer.

Daar ging ik ook vanuit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.