• 0

Hoe ziet een salespitch bij een retailer er uit?

Beste leden,

 

Graag jullie hulp bij het volgende:

Ik overweeg de import van een bestaand kledingmerk dat in het buitenland reeds succesvol is en stabiel draait. De producten, bovenkant van de markt, worden daar reeds verkocht in onder andere warenhuizen.

Om in Nederland voet aan de grond te krijgen wil ik mij focussen op enkele retailers om zo gelijk volume te creeren. Zelf heb ik jaren sales ervaring o.a. op key account nivo dus het sales 'spelletje' ken ik wel. Ik ben nu alleen benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe een gesprek bij bijvoorbeeld De Bijenkorf of een andere keten verloopt? Dat de marge die je de wederverkoper biedt een grote rol zal spelen in het verhaal begrijp ik maar zijn er andere specifieke elementen die voor een categorymanager of inkoper belangrijk zijn in dit verhaal?

Ik wil graag goed voorbereid voor de dag komen.

Dank voor jullie tips!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien een open deur: zo'n warenhuis is in feite niets anders dan een enorm logistiek proces, daarom: de garantie dat je op een bepaald moment levert en de verdeling van de aansprakelijkheid die daarbij hoort.

 

Nog een paar vragen waarvan ik me kan voorstellen dat ze gevraagd worden:

 

Niet duurzaam zijn (lees: kinderarbeid, gebruik van bepaalde chemicalien) is een enorm afbreukrisico: heb je daar een goed verhaal bij?

 

Ook belangrijk: wat zijn de marketinginspanningen die gedaan worden? Of moet de winkel die zelf doen?

 

Hoe zit het met de verkooprechten? Heb jij die verworven? Exclusiviteit?

 

 

 

]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.