Jump to content

houten

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Goedenavond, Hartelijk dank voor de inbreng van jullie allen! Als ik alles zo teruglees dan geeft het mij in ieder geval het gevoel dat ik geen hele domme vraag heb gesteld...;) In een aanvullend bericht n.a.v. een vraag heb ik gesteld dat de transactie aan een bedrijf zal plaatsvinden. Dit moet ik nu toch iets nuanceren: De koper geeft aan de feitelijke transactie eerst te willen doen (als particulier lijkt mij dan) om vervolgens na de transactie op enig moment (alsnog) een Belgisch bedrijf in te schrijven bij de lokale Belgische KVK. Heeft bovenstaande gevolgen voor jullie advies omtrent wel/niet BTW toepassen op deze internationale transactie? Alvast dank, Rob
  2. Beste Highio, Dank voor je reactie. Het is nu nog een particulier, maar hij zal op korte termijn een onderneming starten. De overdracht geschiedt dus aan een bedrijf. Groeten, Rob
  3. Goedemiddag, Ik loop tegen het volgende aan waarop de Belastingtelefoon ook niet 1-2-3 een antwoord had. Vandaar mijn vraag aan jullie: Mijn bedrijf (1manszaak) bestaat uit een aantal webwinkels. Een van deze shops heb ik verkocht aan iemand uit Belgie. Het pakket bestaat uit: - de shop zelf (met url's, licentie etc) en een beetje Goodwill - Voorraad (betrokken van buiten de EU - BTW in verleden reeds verlegd) Moet ik (21%) BTW in rekening brengen op deze transactie en zo ja dan op beide posten? Let op: ik verkoop dus niet mij gehele onderneming, slechts een deel er van! Er schijnt in Nederland alleen een regel te zijn voor gevallen waarbij gehele bedrijf verkocht wordt (binnen NL) en dus niet voor internationale (deel)transacties. Alvast dank voor jullie hulp Rob
  4. Goedenmorgen allemaal, Als startende leverancier aan de kledingbranche wil ik als test bij een aantal winkeliers mijn producten in consignatie aanbieden. Indien de winkelier 'gewoon' bij mij zou afnemen, en onmiddellijk zou betalen, reken ik met een factor 2.4. Betreft luxe kleding met een verkoopprijs van 59,95 incl BTW. Heeft iemand ervaring met wat voor marge ik de winkelier zou moeten bieden in dit geval. Ik ben van mening dat het grotere risico dat ik loop gecompenseerd dient te worden door in ieder geval niet met 2.4 te rekenen. Volgens mij tonen de statistieken aan dat de gemiddeld gerealiseerde marge op textiel zo rond de 40% ligt ((verschil verkoop ex btw - inkoop ex btw)/verkoop ex btw). Een idee om dit aan te houden? Dank voor de reactie! [titel aangepast - mod]
  5. Hallo Jasper, Ik zou je MVO beleid stoelen op een aantal peilers welke ook de leidraad kunnen vormen voor je communicatieuitingen. Je kan hierbij bijvoorbeeld denken aan: * in hoeverre zijn de materialen die je gebruikt/inzet duurzaam geproduceerd (keurmerken?) * Wat doen jullie aan duurzaamheid mbt personeel? Ofwel hoe zorgen jullie voor een duurzaam personeelsbeleid, wat wil zeggen hoe goed zorgen jullie voor het personeel? Bijvoorbeeld sportabonnementen, prettige werkomgevind etc * transportmiddelen; in hoeverre gebruiken jullie 'groene' en energiezuinige transportmiddelen? * Maatschappelijke betrokkenheid; zijn jullie verbonden aan goede doelen etc? * Energieverbruik; hoe zorgen jullie voor een reductie energie verbruik? Etc. Ik zou zeker ook eens bij de grote bedrijven op hun websites rondsnuffelen. Succes Rob
  6. Beste ondernemers, Ik loop tegen het volgende aan: Ik probeer er achter te komen wat de eisen voor de Nederlandse markt zijn als het gaat om de verplichte opschriften op de etiketten van kleding. Dit in verband met mogelijke import. Ik ben inmiddels in het Textielartikelenbesluit van de Warenwet gedoken en hier vind ik wel dat er i.i.g. vermeld moet zijn de samenstelling van het artikel en de verhouding tussen gebruikte materialen. In mijn geval gaat het om kleding die reeds op de Amerikaanse en Australische markt verkrijgbaar is maar waarvan de etiketten in het Engels zijn. Voldoet een etiket, mits voorzien van de juiste informatie, in het Engels ook in NL? Dank voor jullie hulp. Rob
  7. Beste leden, Het is aan de late kant maar toch allemaal hartelijk dank voor de reacties. E.e.a. is nog actueel en ik hoop dit jaar vorm te gaan geven aan mijn business. nogmaals dank!
  8. Beste leden, Graag jullie hulp bij het volgende: Ik overweeg de import van een bestaand kledingmerk dat in het buitenland reeds succesvol is en stabiel draait. De producten, bovenkant van de markt, worden daar reeds verkocht in onder andere warenhuizen. Om in Nederland voet aan de grond te krijgen wil ik mij focussen op enkele retailers om zo gelijk volume te creeren. Zelf heb ik jaren sales ervaring o.a. op key account nivo dus het sales 'spelletje' ken ik wel. Ik ben nu alleen benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe een gesprek bij bijvoorbeeld De Bijenkorf of een andere keten verloopt? Dat de marge die je de wederverkoper biedt een grote rol zal spelen in het verhaal begrijp ik maar zijn er andere specifieke elementen die voor een categorymanager of inkoper belangrijk zijn in dit verhaal? Ik wil graag goed voorbereid voor de dag komen. Dank voor jullie tips!
  9. Hallo allemaal, Kan iemand mij vertellen of er nog invoervergunningen van toepassing zijn op textiel afkomstig uit China? In mijn geval gaat het om badtextiel dat daar geproduceerd wordt. In het verleden (en wellicht dus nog steeds) waren er quota van toepassing. Alvast dank voor je reactie! Rob
  10. Beste allemaal, Eenvoudige vraag: Kan iemand mij aangeven wat de marges zijn die kleding-detaillisten toepassen op badtextiel (handdoeken) en/of kleding? Achtergrond info: Ik overweeg de import van badtextiel vanuit een niet-EU-land. Betreft hier een in het buitenland succesvol reeds bestaand merk dat aan de bovenkant van de markt opereert qua kwaliteit en dus ook prijs. In het land van herkomst heeft het product een winkelwaarde van omgerekend ongeveer 45 euro. Als ik uitga van deze verkoopadviesprijs wat zou voor de detaillist dan een "normale" inkoopprijs zijn? ALvast dank voor de reactie!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept