Ga naar inhoud

Factuur met Engelse termen acceptabel?

Geplaatst:

Scrooge

Ik maak sinds kort gebruik van het programma Checkout (Mac) voor o.a. de facturatie. Helaas is het programma helemaal in het engels en ik weet nog niet of het mogelijk is de engelse termen te vervangen voor nederlandse termen.

 

Nu vroeg ik mij af of een factuur met engelse termen geaccepteerd wordt door de belastingdienst?

 

Verder vroeg ik mij af of het verplicht is om op je factuur te verwijzen naar de Algemene Voorwaarden op je website? En of het verplicht is de zichttermijn van 7 werkdagen te vermelden?

 

Eigenlijk ben ik dus opzoek naar alle eisen, maar kon deze niet 123 vinden :-[F

 

[titel aangepast - mod]

Formerly known as Knuffelbeertje

Featured Replies

Geplaatst:

djluc

Engelse termen is geen probleem, als het maar duidelijk is. Van Checkout kan je overigens templates aanpassen voor zover ik weet. Als service naar een Nederlandse consument vind ik een Nederlandse wel beter.

 

Algemene voorwaarden moet je ter hand stellen. Lees goed hoe je dat doet. Bij een factuur hoef je deze absoluut niet ter hand te stellen, dat doe je al op het moment dat je een overeenkomst sluit omdat ze onderdeel van de overeenkomst moeten zijn. Bij de factuur ben je te laat in vrijwel alle gevallen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

ROVened

Misschien is het handig om Check een mail te sturen met de vraag of dat het vertalen mogelijk is. Wellicht is het mogelijk om de layout van de factuur (sjabloon) aan te passen, de rekenregels etc moet je uiteraard niet wijzigen anders werkt het programma waarschijnlijk niet meer. Het is wel zinvol om op de factuur een vermelding te maken van de algemene voorwaarden (website), zichttermijn en garantietermijn.

Suc6

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Geplaatst:

djluc

[...]

Het is wel zinvol om op de factuur een vermelding te maken van de algemene voorwaarden (website), zichttermijn en garantietermijn.

Suc6

Ik zie hier het nut niet direct van in, zichttermijn eventueel als service, maar voor de rest niet echt? De overeenkomst is toch reeds gesloten?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Scrooge

  • Auteur

Ik moet het vooral hebben van de impuls aankopen dus als ik de zichttermijn van 7 werkdagen niet hoef te vermelden op de factuur ga ik dat zeker niet doen. Ik wilde alleen even checken of het wel of niet verplicht is.

 

Voordat de klant een bestelling kan bevestigen moet hij/zij eerst de AV accepteren dus ik denk dat het wel ok zit.

 

Ik gebruik het programma slechts 2 dagen dus wellicht is het wel mogelijk om het een en ander aan te passen :)

Formerly known as Knuffelbeertje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.