• 0

Bestaand voedingsmiddel, nieuw in blik - wat te doen?

Ik heb een idee voor een nieuw voedingsmiddel in blik. Het betreft een voedingsmiddel (wil er nog niet te veel van prijsgeven ) dat al wel in instant poedervorm (maar niet erg lekker) bestaat, maar nog niet in blik zodat je het alleen hoeft op te warmen. Ik zou dit dan op traditionele manier willen bereiden met verse ingredienten, en het dan inblikken. Dus op een soort van ambachtelijke manier. Ik weet dat er een markt voor bestaat, en ik zou dan aan de groothandel leveren.

 

Mijn idee is om achter ons huurhuis een ruimte te bouwen (als dat mag van de woningstichting), waar ik het dan zou kunnen bereiden in redelijk grote hoeveelheden. Ik heb alleen geen idee hoe ik het dan moet inblikken, en of dat wel kan met kleine hoeveelheden (ca. 200 blikken per dag). En wat de wettelijke regels hiervoor zijn.

Als het dan goed verkoopt, zou ik evt. een ruimte kunnen huren of kopen. Ik zou graag van jullie horen wat jullie hiervan vinden/

 

En wie weet of het ook mogelijk is om dit bij een al bestaande voedingsmiddelenproducent te introduceren. Wie heeft hier een voorbeeld van?

 

Graag had ik jullie reacties hierop, zowel negatief, positief alsook opbouwend.

 

Dank jullie wel alvast!!!!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

lol :)

 

Ambachtelijke producten inblikken en een stuk aanbouwen achter je huurhuis? Je bent wel creatief!

 

Regelsch, regelsch? Check het voedingscentrum en de VWA sites. Daar zul je vast wle wat kunnen vinden.

 

Bel Knorr en Maggi ff op zou ik zeggen. Ondernemen is doen hè. Vooral veel (zelf) doen!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens op de website van de VWA naar:

[*] HACCP

[*] Kennisbank voedselveiligheid

[*] Samenstelling en etikettering

[*] Verpakkingen

 

Als startende ondernemer kunt u wellicht ook hulp van de VWA. Kijk voor de voorwaarden op deze VWA webpagina

Ik ben werkzaam bij de NVWA. Ik reageer in dit forum echter op persoonlijke titel en voor eigen verantwoording. De NVWA kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor mijn reacties.

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij moet je ontwikkeling scheiden van productie en verkoop.

 

De veronderstelling om in blik te verpakken, is wel even belangrijk. Blik, glas, vacuum: dat maakt een groot verschil in perceptie en dus prijs. Als het 'ambachtelijk' moet zijn, is blik niet de beste keuze. Er zijn talloze fabrikanten die als contract manufacturer werken, en die hebben vaak eigen labs waar je nieuwe producten ontwikkeld worden. Als je totaal nieuw bent in deze branche, moet je misschien eens praten met mensen die ervaring hebben met het ontdekken of ontwikkelen van zulke producten. Je weet zelf wel welke sector het beste is: zuivel, soep, nasikruiden.

 

Een fabriek in de tuin is anno 2011 niet echt aan te raden. Tenzij je een echt ambachtelijk product wil lanceren, maar aangezien je praat over een product dat nu in poedervorm verkocht wordt....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.