• 0

Aanmelden als werkgever bij Belastingdienst

Beste Mensen.

 

Ik wil op korte termijn (binnen 14 dagen) personeel gaan aannemen.

Maar hoe meld ik mij aan bij de belastingdienst?

 

Ik wou inhuren bij een uitzendbureau, maar daar betaal ik voor een 16 jarige 19 euro per uur.

 

Wie kan mij op weg helpen? Ik las dat je een heffingsnummer moest aanvragen, en daarna ook benodigde formulieren kreeg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/personeel_loon.html

 

en iets nauwkeuriger: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/download/

Daar het formulier: melding loonheffingen aanmelden werkgever.

 

Als je dat invult krijg je een loonheffingsnummer. Je moet dan je personeel aanmelden en iedere maand aangifte doen hiervoor. Zorg dat je even goed uitzoekt welke gegevens je allemaal van je werknemer moet hebben. Zorg dat je in ieder geval een kopie paspoort hebt.

 

Daarnaast is er ook nog een verklaring voor de loonheffingskorting: als je die toepast moet je die ook hebben liggen voor eventuele controles.

Link naar reactie
  • 0

...

 

Of je moet het via het uitzendbureau doen.

 

 

Als je wel al iemand heb gevonden maar niet zelf in dienst wil nemen dan kun je ze betalen via uitzendbureau OF via payrollbedrijf. Uitzendbureau's vragen vaak x2, payrollbedrijf vaak x 1,7 bruto uurloon. Grootste verschil is dat je bij payrollbedrijf de persoon zelf gevonden moet hebben. Bij uitzendbureau's kunnen ze ook zelf iemand voor je vinden. Ze geven dus alleen niet veel korting als je de persoon zelf al gevonden heb, vandaar de grote prijsverschil.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou heel hard nadenken voordat ik werkgever zou worden. Het gaat om veel meer dan de betaling van de lonen, er hangen veel verantwoordelijkheden en een bulk aan administratie aan. Al die verantwoordelijkheden worden door een payroller overgenomen, inclusief het ziekte- en overig verzuimrisico.

Het bedrag van € 19,00 per uur voor een 16-jarige is erg veel. Is dit inclusief BTW? Maar zelfs als we de BTW eruit halen blijft er nog bijna € 16,00 over. Dit zou gelijk zijn aan een bruto loon van € 9,41 per uur. Nu mag je een 16-jarige dit loon betalen, maar ik ken weinig werkgevers die dat betalen.

Ik denk dat het haalbaar moet zijn om een 16-jarige in te huren voor rond de € 6,00 tot € 8,00 p/uur exclusief BTW. Als het voor dat bedrag kan dan zou ik dat altijd doen in plaats van zelf mensen in dienst nemen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.