• 0

Ervaring met import tabaksproducten van buiten EU?

beste forumleden,

 

ben hier nieuw en heb al verschillende topics gelezen. Ik kan zeggen dat ik veel opsteek van adviezen in bepaalde topics.

Ik vraag me af of iemand op het forum ervaring heeft met het invoeren van tabaksprodukten van een niet EU land naar luxemburg.

ervaring over bv:

-wat zijn de tabaksaccijnzen in luxemburg?

-zijn er bedrijven die het hele kosten plaatje regelen(inklaren, douaneafhandeling accijnzen.e.d)

ik heb op het net gezocht en heel wat vrachtbedrijven een email gestuurd maar kom niet verder.

kan iemand mij helpen met wat info ?

 

mvg tidelot

 

[Mod edit: typefout in titel hersteld][titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
-wat zijn de tabaksaccijnzen in luxemburg?

 

Mocht je er met de eerdergegeven informatie niet uitkomen, dan zou je de vraag ook kunnen voorleggen aan Natassa Schadi, marktadviseur Luxemburg van NL EVD Internationaal via +31 88 602 88 44.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

-wat zijn de tabaksaccijnzen in luxemburg?

 

Mocht je er met de eerdergegeven informatie niet uitkomen, dan zou je de vraag ook kunnen voorleggen aan Natassa Schadi, marktadviseur Luxemburg van NL EVD Internationaal via +31 88 602 88 44.

 

Groet, Nynke

 

bedankt mensen,

 

het gaat hier in mijn geval echter niet om normaal tabak, maar om waterpijp tabak met fruitsmaakjes uit het midden oosten.

het is voor iedereen onbekend terrein. ik heb al maanden geleden met natassa schadi gebeld maar zij kon me ook niet verder helpen .tientallen vrachtbedrijven uit Luxemburg een mail gestuurd. Alleen 3 hadden gereageerd dat ze het zouden uitzoeken ,maar uiteindelijk niks meer gehoord. ben er al maanden mee bezig, maar ben nog niks opgeschoten.

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben er een tijdje geleden (2009) ook mee bezig geweest in de verkennende sfeer. Op verzoek van een relatie uit Jordanië. Niet voor Luxemburg overigens en ik weet niet of de omstandigheden zo verschillend zijn.

 

Voor Nederland was dit wat ik in mijn aantekeningen heb staan:

*geen invoerheffing indien er een eur1 certificaat is afgegeven. Zonder dit certificaat 74,5% heffing!!!

*De accijnskosten zijn minimaal 56,81 euro per kilogram!!!!! Men gaat uit van een kilo verkoopprijs van 110 euro en de accijns heeft 2 delen. Het ene deel is 17,84% van 110 euro per kg en het andere deel 37,19% van 110 euro per kg. Dus in geld 19,62 euro per kg en 40,91 euro per kg is samen € 60,53 accijns. Het verschil tussen het minimum van 56,81 en 60,53 (op basis van kiloprijs 110) impliceert m.i. dat er een lagere verkoopprijs dan 110 mogelijk is in de accijnsberekening. hoe???

*Er moeten accijnszegels op de verpakkingen. Als die niet al erop komen in productieland, dan moet je een vergunning aanvragen om accijnszegels te mogen plakken.

*19% btw

 

Invoer in Luxemburg met Luxemburgse accijnszegels, mag niet in NL verkocht worden; dan heb je een kleine markt voor zo'n niche product. Zo ver ik weet dan volgens de tabakswet. Tabak, ook waterpijptabak, is niet hetzelfde als een kunstnijverheidsproduct dat je vrij in Europa kan verhandelen.

 

Kortom, het lijkt erg lucratief, want inkoopkosten om en nabij $ 10 en verkoopprijs in NL om en nabij € 100-110, maar met die accijns wordt het een heel ander verhaal.

 

Succes met je zoektocht en overwegingen.

 

Jos

 

 

In ieder geval

 

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

ik was in het begin ook bezig geweest om het in Nederland te importeren, maar de accijnzen in NL zijn simpelweg te hoog dus is het ook niet rendabel om een distributie in nl op te zetten. luxemburg daartegen is wel aantrekkelijk omdat Luxemburg veel lagere tabaks accijnzen heeft dan de rest van europa.

Link naar reactie
  • 0

ik was in het begin ook bezig geweest om het in Nederland te importeren, maar de accijnzen in NL zijn simpelweg te hoog dus is het ook niet rendabel om een distributie in nl op te zetten. luxemburg daartegen is wel aantrekkelijk omdat Luxemburg veel lagere tabaks accijnzen heeft dan de rest van europa.

 

Ik adviseer je nogmaals om je eerst maar eens in de tabakswetten van de diverse europese landen te verdiepen. Accijnsgoederen worden zo ver ik weet niet gelijk behandeld als gewone handelsgoederen. 'Is er wel vrije handel of ben je feitelijk aan het smokkelen, als je via Luxemburg in NL verkoopt', is de vraag die je jezelf moet stellen. Waarom zou het voor consumenten niet vrij zijn en voor jou handel wel? Kijk maar hier: http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-02.html#P34_1419

 

 

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik adviseer je nogmaals om je eerst maar eens in de tabakswetten van de diverse europese landen te verdiepen. Accijnsgoederen worden zo ver ik weet niet gelijk behandeld als gewone handelsgoederen. 'Is er wel vrije handel of ben je feitelijk aan het smokkelen, als je via Luxemburg in NL verkoopt', is de vraag die je moet stellen.

 

beste jos,

 

als ik in Luxemburg wil importeren dan is het ook de bedoeling dat ik daar een distributie opzet. dat betekent dat afnemers het van mij kunnen afnemen in Luxemburg. eerst is het belangrijk een vrachtbedrijf te vinden die alle afhandelingen doet en de exacte accijnzen vinden voor waterpijptabak in Luxemburg.

Link naar reactie
  • 0

laat je daarmee de verantwoordelijkheid aan je klanten of informeer je hen ook dat ze maximaal 1 kg tabak mee mogen nemen over de grens? Wellicht zijn je klanten ook handelaren, maar die moeten dan ook gewoon de NL accijns betalen, wellicht met aftrek van de Luxemburgse accijns en daarmee is het nog steeds een moeizame weg.

 

In ieder geval, dit is wat ik bij kan dragen. Succes en veel wijsheid en lef!

 

Jos

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

eerst is het belangrijk een vrachtbedrijf te vinden die alle afhandelingen doet en de exacte accijnzen vinden voor waterpijptabak in Luxemburg.

 

Maes uit Dendermonde (b) rijd zowat naar en vanuit alle landen in het midden oosten, hebben een vestiging in Luxenburg.

 

En de naam uit mijn eerdere reactie is de grootste sigarettentransporteur in Europa.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.