• 0

Probleem met rechtbijstand verzekering

Soms lijkt het wel of er niets kan gaan zoals het zou moeten gaan.

 

Ik heb een zakelijke rechtbijstandsverzekering bij DAS, incl. incassoservice.

 

Maar ik ben vreselijk ontevreden over de manier waarop men werkt. Er is totaal geen commincatie vanuit hun, zaken blijven gewoon liggen totdat je 100 keer gebelt heb.

Een simpele incassozaak van juni 2010 in nog steeds niet afgehandeld, na heel veel bellen gaat men nu eindelijk beginnen met het schrijven van een dagvaarding, wat dan 3 weken moet duren.

Een andere zaak van december (schade podium) loopt nog moeizamer, de advocaat in kwestie, ik zal hem (nog) niet bij naam noemen, belooft al weken dat hij de dagvaarding gaat schrijven, elke keer zla het de volgende week klaar zijn. Op het verzoek of hij wil laten weten als het hem niet op tijd lukt gaat hij wel mee akkoord maar doet hij vervolgens niet. UIteraard gaat alles via de telefoon want schriftelijk bevestigen doet hij niet, ondanks het verzoek hiertoe.

Ik heb al meerdere keren geklaagt bij iemand die zegt dat ze zijn baas is, maar er veranderd niets, om mijn schriftelijk klacht wordt niet gereageerd. Deze ga ik a.s. maandag dan maar aangetekend versturen.

 

Maar want dan erna? Tegen een rechtbijstand organisatie een zaak beginnen is natuurlijk bij voorbaat al verloren, zij hebben een langere adem dan ik.

 

Opzeggen en naar een andere verzekeringsmaatschappij gaan kan niet want ik zit er nog 3 jaar aan vast. Bovendien neemt een rechtbijstandverzekering geen lopende zaken aan.

 

Ik ben op de hoogte van deze link:

http://www.das.nl/templates/dispatcher.asp?page_id=2091

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

BIZAR!!!

 

Ik heb 2 relaties waarbij door een verzekeraar ten onrechte DAS incasso-service tegen hun is ingeschakeld ivm vermeende premieachterstanden, en waar het maar niet lukt om de zeer voortvarende en buitengewoon pro-actieve dames en heren van DAS incasso aan hun verstand te brengen dat al die acties (5 x bellen en 4 x boze brief sturen in 1 week, dreigen met deurwaarders etc) gestaakt moeten worden.

 

Ik ben de laatste weken zo zeer onder de indruk van de voortvarendheid en snelheid van DAS incasso dat ik overweeg ze zelf voor mijn hardnekkige debiteuren ook in te gaan schakelen,

 

Maar want dan erna? Tegen een rechtbijstand organisatie een zaak beginnen is natuurlijk bij voorbaat al verloren, zij hebben een langere adem dan ik.

Bel je adviseur even, en zorg dat er een KIFID klacht wordt ingediend. Verzekeraars worden daar altijd erg kriegelig van, reactieve tussenpersonen trouwens ook: want ze zijn verplicht dit soort officiele klachten ook te melden bij toezichthouder AFM.

 

Opzeggen en naar een andere verzekeringsmaatschappij gaan kan niet want ik zit er nog 3 jaar aan vast.

Na een gegronde KIFID klacht is het meestal makkelijk om de overeenkomst tussentijds te ontbinden, bovendien zijn sommige meerjarige schadecontracten wel jaarlijks opzegbaar (namelijk als verzekeraar dat namelijk ook mag)

 

Bovendien neemt een rechtbijstandverzekering geen lopende zaken aan.

Na de KIFID klacht wikkelt huidige verzekeraar alsnog snel de lopende kwesties af, en dan stap je alsnog over

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

sorry verder dan dit kwam hijnet:

 

Tenslotte heb ik offerte gemaakt voor uw autoverzekering. Dit betreft de Mercedes Sprinter 310D, 33-BF-KZ. Daarbij ben ik uitgegaan van de indertijd door u opgegeven aantal schadevrije jaren van 8.

 

Dekking Wa met schadeverzekering inzittenden. Jaarpremie inclusief kosten en assurantiebelasting € 390,03.

Dekking Wa Beperkt Casco met schadeverzekering inzittenden. Jaarpremie inclusief kosten en assurantiebelasting € 499,72.

 

Dit terwijl ik aangaf dat ik alleen WA met inzittende verzekering wilde. Maarja de andere offertes waren wat uitgebreider, maar totaal niet interessant voor mij (teduur of overbodig). Maar hij zal wel balen van mij want hij heeft mij maar 1 verzekering kunnen aansmeren en dat is die DAS, waarvan ik inmiddels heb aangegeven dat ik hem per eerst volgende datum wil opzeggen.

 

 

Ik weet het niet verzekeringen/banken zijn gewoon niet voor mij weggelegd. DAarom gaat het waarschijnlijk altijd mis en maak ik altijd de verkeerde keuzes.

Link naar reactie
  • 0

@Jasper,

 

Feitelijk zijn er twee problemen:

 

1) het probleem met de partij die gedagvaard moet worden

2) het probleem met DAS

 

Beide problemen zijn afzonderlijk, haal ze vooral niet door elkaar!

 

Je hebt vermoedelijk al gemerkt dat bij protest inzake probleem 2, je probleem 1 minder snel opgelost is.

 

Laat DAS even voor wat het is en richt je op de te dagvaarden partij.

 

Stel DAS een aangetekend ultimatum: sommeer ze te leveren binnen een redelijke termijn van 2 weken (bijvoorbeeld).

 

Verzoek vooral een schriftelijke bevestiging en meldt op voorhand dat, bij uitblijven tijdige reactie, aangenomen zal worden dat ze prestatie niet kunnen leveren en er derhalve sprake is van een tekortkoming van de zijde van DAS.

 

Besef wel dat DAS de tekortkoming amper toegerekend kan worden, waardoor je moeilijk schade kan verhalen.

 

Besef ook dat als de tekortkoming toerekenbaar is, DAS slechts in enkele gevallen gehouden is tot schadevergoeding en dan ook nog eens tot een bepaald maximum.

 

In jouw geval (omdat er geen dagvaarding en procedure volgt) kunnen ze hoogstens (wat niet zal voorkomen) je de verzekeringspremie terug betalen en vaak heb je dan gewoon een nieuwe rechtsbijstandverzekeraar te zoeken.

 

Al met al, als DAS niet reageert, ga gewoon naar een deurwaarderskantoor en laat die opnieuw sommeren (tenzij dit al uitvoerig is gebeurd).

 

Eigenlijk kan je ook overwegen om je vorderingen op de gedaagde te matigen tot 5000 euro of gewoon zelf een advocaat in de arm te nemen (die vraagt bevoorschotting, maar dat doet DAS op grond van haar onaantrekkelijke voorwaarden ook bij rechtsgang).

 

Samengevat, je geeft geld uit aan een verzekering die niet werkt en uiteindelijk bij rechtsgang net zo duur of goedkoop is als een reguliere advocaat.

 

Goed, het blijven twee problemen die door elkaar lopen.

 

Maar probeer gewoon niet afhankelijk te worden van DAS of hun prestatie dan wel wanprestatie.

 

Het kost toch altijd geld om te procederen en in dit geval ben je (vermoed ik) zonder meer beter af met een andere procesgemachtigde (advocaat) dan DAS, aangezien DAS vermoedelijk de garantie biedt dat ze ter rechtszitting even hard presteren of niet presteren, zoals bij het opstellen van de dagvaarding.

 

Grappig genoeg zit er een voordeel in die vertraging, veroorzaakt door DAS.

 

Indien je vordering op de gedaagde gegrond is, dan zal de toegekende wettelijke rente alleen maar meer zijn.

 

Misschien dat DAS dat ziet als een extra prestatie die de kosten van rechtsbijstandverzekering neutraliseert, het is geen prestatie en uiteindelijk ben je zelf nimmer gebaat bij vertraging (geld dient in je zak te zitten, niet in die van de gedaagde).

 

Volgend jaar gewoon een andere rechtsbijstandsverzekering?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.