• 0

Werkruimte aan huis? Wat moet ik weten?

Hallo allemaal. Ik geef op dit moment in mijn prive huis bijles. Alleen ben ik van plan de garage/schuur om te bouwen tot lesruimte. Nu heb ik allemaal al dingen gelezen over splitsbare ruimte etc. Aan welke eisen moet ik nou precies voldoen om de kosten van mijn werkruimte aan huis ook van mijn vermogen van het bedrijf af te mogen halen en niet van mijn prive vermogen vooral in verband met meerwaarde van ons huis. De schuur is helemaal los van het huis op dit moment maar zitten wij er aan te denken bij voorbeeld een doorgang (van glas) tussen de schuur en het huis te maken. Wel zou ieder gedeelte zijn eigen ingang houden alleen via de doorgang. Ik heb helemaal geen verstand van deze dingen en vraag me af wat mag en wat niet en waar ik rekening mee moet houden om geen nare verassingen te krijgen.

 

Zie jullie reacties wel heeeeel graag!

 

Groetjes

 

Stephanie ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik werk al veel te lang om mij van mensen die denken mij op deze manier te moeten raken iets aan te trekken. Op het moment dat hij het geen heeft laten zien in leven wat ik al kon laten zien zal ik nog eens een keer contact met hem opnemen voor een gezonde, volwassende communicatie. Dus ... wellicht komt het over een jaar of 50 uit.

 

En by the way: beter een hoer dan helemaal geen baan ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Stephanie,

 

voor het zakelijk gebruik van een adres met een woonbestemming, zouden nadere regels kunnen gelden. Met name het bestemmingsplan, maar ook de APV kunnen sommige soorten gebruik hinderen. Ik verwacht niet veel problemen, maar informeer even bij jouw gemeente bij de afdeling Bouwen en Wonen (of hoe ze die in jouw gemeente mogen noemen).

 

Als je gaat bouwen (de verbinding tussen huis en schuur), dan kan eveneens het bestemmingplan een rol spelen. Zo kan er een sleutel worden gebruikt om de verhouding bebouwd/onbebouwd perceel te reguleren. Ook komt het voor dat er een welstandsnota bestaat waaraan moet worden getoetst. Dit is op afstand niet in te schatten. Stel ook deze vraag bij Bouwen en Wonen.

 

Als ik jouw vraag goed begrijp wil je een deel van je prive-bezit (het huis) voor rekening van het bedrijf laten komen. Je vraagt aan welke eisen je moet voldoen om de kosten van de werkruimte aan huis van het vermogen van het bedrijf af te mogen halen. Nu ben ik geen boekhoudert, maar het lijkt mij dat dit juist het eigen vermogen van je bedrijf verhoogt.

 

Misschien moet je nog even nadenken of je deze werkzaamheden op lange termijn zal (willen) gaan uitvoeren. Investeringen brengen afschrijvingen op langere termijn met zich mee. Het zakelijk bestemmen lijkt aantrekkelijk, maar als je je bedrijfsactiviteiten op enig moment staakt, dan wil de fiscus graag met je afrekenen. (in fiscale zin dan ;D).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.