Ik ben nu driekwart jaar ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak. Ik wil een zelfgeschreven ebook verkopen en deze website is bijna klaar om gelanceerd te worden. Ik sta ingeschreven onder de websitenaam.
Nu ben ik voornemens om naast de website waar ik mijn ebook op verkoop een webshop te beginnen in horloges onder een geheel andere naam.
Nu kan ik deze handelsnaam toevoegen aan mijn eerste handelsnaam.
Maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld mijn handelsnaam zoals deze nu ingeschreven staat bij de KvK om te zetten naar een algemene (overkoepelende) naam? Bijvoorbeeld Janssen E-tail?
En dan de twee websites hangen aan deze handelsnaam?
Mij is bekend dat je dan je handelsnaam op de factuur moet zetten. Is het dan verstandig om op de factuur (en eventueel website) te vermelden dat ebook.nl onderdeel is van Janssen E-tail?
Ik vraag dit omdat ik het niet handig vind dat een tweede handelsnaam hetzelfde KvKnr heeft als de eerste handelsnaam. Dus wanneer men het KvKnr van de site voor horloges opzoekt in het handelsregister en ziet dat het staat op ebook.nl
Ik vind het zelf beter om dan te zien dat het valt onder Janssen E-tail.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Patreb
Patreb
Hallo,
Ik ben nu driekwart jaar ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak. Ik wil een zelfgeschreven ebook verkopen en deze website is bijna klaar om gelanceerd te worden. Ik sta ingeschreven onder de websitenaam.
Nu ben ik voornemens om naast de website waar ik mijn ebook op verkoop een webshop te beginnen in horloges onder een geheel andere naam.
Nu kan ik deze handelsnaam toevoegen aan mijn eerste handelsnaam.
Maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld mijn handelsnaam zoals deze nu ingeschreven staat bij de KvK om te zetten naar een algemene (overkoepelende) naam? Bijvoorbeeld Janssen E-tail?
En dan de twee websites hangen aan deze handelsnaam?
Mij is bekend dat je dan je handelsnaam op de factuur moet zetten. Is het dan verstandig om op de factuur (en eventueel website) te vermelden dat ebook.nl onderdeel is van Janssen E-tail?
Ik vraag dit omdat ik het niet handig vind dat een tweede handelsnaam hetzelfde KvKnr heeft als de eerste handelsnaam. Dus wanneer men het KvKnr van de site voor horloges opzoekt in het handelsregister en ziet dat het staat op ebook.nl
Ik vind het zelf beter om dan te zien dat het valt onder Janssen E-tail.
Ik hoor graag jullie reacties.
Mvgr.
Patrick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31621-extra-handelsnaam-eerste-wijzigen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag