• 0

Extra handelsnaam, eerste wijzigen?

Hallo,

 

Ik ben nu driekwart jaar ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak. Ik wil een zelfgeschreven ebook verkopen en deze website is bijna klaar om gelanceerd te worden. Ik sta ingeschreven onder de websitenaam.

 

Nu ben ik voornemens om naast de website waar ik mijn ebook op verkoop een webshop te beginnen in horloges onder een geheel andere naam.

 

Nu kan ik deze handelsnaam toevoegen aan mijn eerste handelsnaam.

 

Maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld mijn handelsnaam zoals deze nu ingeschreven staat bij de KvK om te zetten naar een algemene (overkoepelende) naam? Bijvoorbeeld Janssen E-tail?

En dan de twee websites hangen aan deze handelsnaam?

 

Mij is bekend dat je dan je handelsnaam op de factuur moet zetten. Is het dan verstandig om op de factuur (en eventueel website) te vermelden dat ebook.nl onderdeel is van Janssen E-tail?

 

 

Ik vraag dit omdat ik het niet handig vind dat een tweede handelsnaam hetzelfde KvKnr heeft als de eerste handelsnaam. Dus wanneer men het KvKnr van de site voor horloges opzoekt in het handelsregister en ziet dat het staat op ebook.nl

 

Ik vind het zelf beter om dan te zien dat het valt onder Janssen E-tail.

 

Ik hoor graag jullie reacties.

 

Mvgr.

 

Patrick

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jij 100 verschillende activiteiten hebt binnen 1 onderneming (dus 1 KVK nr) mag je gerust 100 verschillende handelsnamen opgeven hoor. Het is niet zo dat er 1 overkoepelende naam moet zijn, je kunt ze allemaal voor hetzelfde gebruiken.

 

Er zijn uitzonderingen. Volgens mij mag je niet een www.***.nl gebruiken en ook bepaalde woorden zijn uitgesloten die te algemeen zijn (bijv. "Het Weer" of "De Trein") en natuurlijk die reeds in gebruik zijn binnen jouw branche / regio.

 

Maar zelfs dán accepteren ze het doorgaans. Ze houden een periodieke controle en kunnen ze je een briefje sturen of je moet ter plaatse tekenen als er reeds eenzelfde naam in gebruik is.

 

Waar je wel op moet letten is welke handelsnaam er bovenaan in het lijstje komt. Voor een papieren uittreksel maakt dit niet veel uit, maar tegenwoordig checken bijv. groothandels de nr's gewoon op de website van de KVK en als je dan "Bedrijf X" hebt opgegeven en ze die naam intoetsen, komt er "Bedrijf Y" op de website te staan als deze bovenaan het rijtje staat. "Bedrijf X" wordt dan nergens zichtbaar, tenzij je betaalt voor een digitaal uittreksel.

 

Ik heb zelf ervaren dat dit nog wel eens vragen oplevert, omdat zij die andere handelsnaam niet kennen.

 

Maar dit kun je met de KVK medewerker bespreken natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt i.d.d. zoveel bedrijven aanhangig maken op je kvk nummer als eenmanszaak als je wil,het is ook zo dat er maar 1 tevoorschijn komt zodra je zoekt op de site van de kvk.

En als je betaald krijg je de rest te zien!

Ergens is dit pure diefstal want de KvK moet een oorgaan zijn waar niet voor betaald hoeft te worden, op deze manier wordt ondernemer en consument belangrijke informatie onthouden en ontstaat er veel verwarring (IK SPREEK UIT ERVARING)

Als je meerdere bedrijven hebt wordt je gedwongen te kiezen welke je boven aan zet.

logisch dat je dan het bedrijf neemt dat het meeste geld genereerd maar je andere ondernmingen worden zo wel onder gesneeuwd met als gevolg dat ze minder goed vindbaar zijn, goed bezig KvK! >:(

www.restnrg.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.