• 0

geschil met klant

Mijn dochter is fotograaf en heeft een geschil met een klant omtrent een opdracht. De opdracht is uitgevoerd maar niet naar tevredenheid van de klant en deze eist haar geld terug. Een en ander staat niet op papier in de vorm van een contract.

 

De klant heeft geheel volgens de richtlijn van het Burgerlijk wetboek een aangetekende brief verstuurd naar mijn dochter. Zij stelt hierin dat het volledig bedrag terug gestort moet worden of anders gaat zij naar een geschillencommissie.

 

Mijns inziens is een stap naar de geschillen commissie een aardige oplossing omdat mijn dochter ervan overtuigd is in haar gelijk te staan.

De vraag is nu welke geschillencommissie dat is en wat zijn de consequenties bij het verliezen van het geschil.

 

Met vriendelijke groet

Nico Wels.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een geschillencommissie is een vrijwillig iets. Ben je als ondernemer niet aangesloten bij zo'n commissie dan kan je klant daar dus niet terecht met een geschil. Zie hier voor de veel gestelde vragen over geschillencommissies. Hier staat onder andere:

 

Let op: U kunt alleen een klacht indienen, als uw ondernemer is aangesloten bij De Geschillencommissie. Om te weten of uw ondernemer is aangesloten, kijkt u in ons bedrijvenregister.
Link naar reactie
  • 0

Lijkt me dat in redelijkheid bekeken die te worden in hoeverre de klant gelijk heeft. Had deze specifieke eisen gesteld voorafgaand aan de fotosessie of niet.

 

Zo niet, dan kan je al meer kijken naar wat gebruikelijk is bij dit type foto's wat betreft de technische kwaliteit van de foto's of type fotografie en de hoeveelheid werk die er door jouw dochter in is gaan zitten waardoor het redelijk kan zijn (een deel van ) de factuur vergoed te krijgen.

 

Veel succes!

Robrecht

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

De klant heeft geheel volgens de richtlijn van het Burgerlijk wetboek een aangetekende brief verstuurd naar mijn dochter. Zij stelt hierin dat het volledig bedrag terug gestort moet worden of anders gaat zij naar een geschillencommissie.

Misschien wordt bedoeld de rechtbank (sector kanton) in plaats van de (?) geschillencommissie?

 

Zoals hierboven al terecht vermeld staat, heeft jouw dochter niets te maken met een geschillencommissie. Je dochter hoeft daar ook zeker niet te verschijnen. Ik zou even afwachten wat er gaat gebeuren. Het kan niet anders of de klant gaat er achter komen dat een geschillencommissie weinig voor hem kan betekenen. Stapt de klant dan naar een advocaat? Ik kan het me haast niet voorstellen (vanwege het geringe bedrag).

 

Stel dat het tot een rechtszaak komt. Ik denk dat de rechter dan snel het risico dat de klant niet helemaal krijgt wat hij verwachtte, gaat neerleggen bij de klant, tenzij jouw dochter slecht gefotografeerd heeft ten opzichte van ander werk van haar. De rechter zal namelijk overwegen dat in het algemeen een klant een fotograaf kiest op basis van eerder werk van deze fotograaf.

]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.