Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Branding blunder of niet?

Geplaatst:

Annedien Hoen

Graag jullie mening over het volgende...

 

Het biermerk Dommelsch heeft onlangs haar logo gerestyled, daar een megacampagne aan gehangen om dit wereldkundig te maken (het kost BAKKEN met geld om een restyle door te voeren!).

Vervolgens verzinnen ze een actie:

Een serie bierglazen, met de hele serie logo's van de afgelopen tig jaar (6 verschillende logo's).

 

Mijn boerenbrandingverstand zegt:

DOM!(melsch)-- omdat het nu onnodig lang gaat duren voor je een sterke breinpositie bij mensen inneemt, aangezien ze nu verward worden en teveel verschillende signalen krijgen.

Zo'n actie is leuk als je een sterke visuele identity hebt; na een restyle lijkt me dit moment nogal gammel.

 

Eens? Oneens?

 

Groet,

Annedien

 

Featured Replies

Geplaatst:

Snowsoul

eens

 

ik keek ook raar op toen ze voor het eerst die reclame met nieuwe glazen op de tv gooiden

 

al zou ik niet weten waarom, ik denk dat ze een beetje commentaar hebben gehad dat ze het oude logo weggeknikkerd hebben en komen ze daar nu in tegemoet door zown actie op te starten

 

 

Geplaatst:

TwaBla

 

Komt laatste tijd vaker voor, dat nieuwe identiteit toch snel weer ingewisseld wordt voor oude:

 

- zwaluw lucifers

- appelsientje

- telfort

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Het idee vind ik juist erg leuk. Misschien zit het wat kort na de restyle, maar dat heeft er denk ik ook mee van doen dat het terrasjes (en dus) bierseizoen weer voor de deur staat.

 

De gelukkige bezitters van een terras kunnen hun gasten nu een biertje serveren in bijpassende maar toch verschillende glazen... daarnaast is het ongetwijfeld een must-have voor de Dommelsch-fans.

Geplaatst:

Annedien Hoen

  • Auteur

Ik vind het ook wel een leuk idee, maar binnen een brandingstrategie vind ik het dus een domme actie :)

Geplaatst:

Gast joost_k

Misschien zijn ze bang dat ze de "ambachtelijke" sfeer verliezen met hun nieuwe logo? Proberen ze de overgang tussen oud- en nieuw iets te verzachten ?

Nee echt slim vind ik het niet.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.