• 0

Eindelijk de keuze gemaakt: opheffen webwinkel

Hoi,

 

Voor vele ondernemersvragen heb ik hier op dit forum al mijn antwoorden kunnen vinden, dus ook voor deze wil ik graag jullie hulp inroepen.

 

In 2006 ben ik een webwinkel begonnen in bovenkleding (specifiek merk). Het liep redelijk goed, totdat ik een nieuwe website liet bouwen (veel te duur, fouten, half jaar geen verkopen)...

Eigenlijk ben ik daarna niet meer uit de 'geldzorgen' gekomen (gelukkig voldoende aan een rekening courant).

 

Omdat ik er geen brood meer in zie, het al een jaar alleen maar geld kost (rente bij bank is al een kapitaal, en daarbij allerlei verplichte vaste lasten) en ik vooruit wil...(oftewel met een schone lei wil beginnen) heb ik na goed overleg met mijn accountant besloten te stoppen met mijn webwinkel.

 

Maar ondanks dat deze beslissing al moeilijk was, komen er alleen nog maar meer vragen bij mij op! ???:

 

[*] Omdat ik nog wat voorraad heb liggen, vroeg ik me af of ik - na opheffing van de webwinkel- deze goederen via bijvoorbeeld Marktplaats mag aanbieden (als privé persoon)?

[*] Ik heb wel het idee opgepakt de domeinnamen e.d. te behouden (in verband met de geliefdheid bij concurrenten ;D), maar hoe kom ik eventueel van de website zelf af? Na wat investeringen werkt de site overigens prima :)

 

Nou het is een enigszins rommelig verhaal geworden, maar mijn hoofd loopt nu eenmaal over met allerlei vragen (en de bekende beren op de weg).

 

Bedankt alvast!

 

Linda

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik dwaal af...van zeker weten dat ik er van af wil, ga ik weer vragen stellen over de continuering van mijn webwinkel.

Zolang je nog twijfelt zou ik in ieder geval het gastenboek van de site halen. Het laatste bericht is van juli 2010 en dat kan potentiële kopers toch een beetje het gevoel geven van een "dode" webshop. Bovendien staan er 31 berichten in (van in totaal 34) van dezelfde datum in 2009 en dat kan ook vraagtekens oproepen. Alle beetjes helpen ...

Link naar reactie
  • 0

Ouch!

 

Na de berichten van de HL'ers is de designer opnieuw aan de slag gegaan...zoals de metatags e.d.

Daarna bleek het alsnog niet te werken...

 

Hierdoor heb ik een freelancer nog wat fouten laten opsporen en oplossen.

Qua technische kennis ben ik dus teveel afhankelijk van derden, maar goed...dat is geen discussiepunt.

 

Er is wel degelijk iets gedaan met de punten, alleen is de uitvoering van belangrijke punten uiteindelijk belabberd geweest!

 

Anyway...voor mij zijn de boekhoudkosten na de bankkosten het grootste kostenpost. De voorraad is reeds betaald, daar ligt het niet aan.

Dus heb je niet de juiste club te pakken gehad of de juiste freelancer. Of de afspraken waren niet helder 1 van de 2. Die kosten van bank en boekhouding kunnen niet veel zijn.

 

Dus aan jou de keuze: Doorgaan en bijten of stoppen en je verlies pakken. Lastig en aan de andere kant heel duidelijk en eenvoudig.

 

Zodra je dat weet kan je ook goed geholpen worden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda,

 

Naast dat je goed geholpen wordt door de ondernemers op dit forum met het verbeteren van je website, wil ik toch even terugpakken naar je initiële vraag, over het stoppen van je webshop. De vraag die al veel andere ondernemers gesteld hebben is natuurlijk "wil je er wel echt mee stoppen, of vind je vooral deze manier niet fijn?".

 

Het lijkt me goed om het nog even doro te zetten en te kijken of je wel een minimaal break-even webshop van kan maken. Dan heb je de financiele sores niet meer. Maar als dat niet lukt (of als jou dat niet lukt) dan moet je misschien stoppen met deze onderneming. En dan misschien een nieuwe onderneming starten, als je dat leuk vind :).

 

Bedenk vooral goed wat je wil. Misschien wil je wel ondernemen, maar wil je het liever samen met iemand doen (die de technische kennis heeft, en die dus ook risico neemt ipv een freelancer inhuren).

En als je de webshop kwijt wil, probeer hem dan te verkopen zou ik zeggen! Ga naar een van je concurrenten en verkoop meteen de domeinnamen, voorraad, enz. Dan krijg je er persoonlijk nog een bedrag voor (waar je eventueel weer wat nieuws mee kan beginnen ;) ).

 

Succes, Arthur

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Als je oude site wel liep en je pas in de problemen bent gekomen toen je een nieuwe site had, heeft jou site dus wel potentie. Is er geen mogelijkheid op de oude manier verder te gaan?

 

Kostenbesparingstips;

 

i.p.v. abonementen bij de bank, kun je je aansluiten bij bv. Multisafepay (vanaf gratis en lage maandkosten)

Google Adwords wordt per klik duurder en duurder de laatste jaren. Dit is voor vele shops al niet winstgevend meer te maken.

Goed kijken naar je marge per product

Adverteren op gratis marktplaatsen e.d.

 

Uit ervaring kan ik je wel vertellen dat het runnen van een webshop soms ook een verhaal van "de langste adem is". Volhouden, doorzetten en niet te snel opgeven!

 

In elk geval succes gewenst!

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.