Na een jaar samenwerking met een bedrijf wordt mji nu aangeboden om aandeelhouder te worden. het voorstel is 33% van de aandelen maar 50% zeggenschap. Mijn vraag is hoe dit het beste te regelen is. In de aandeelhoudersovereenkomst of werken met prioriteitsaandelen?
Als we beide 50% zeggenschap hebben, wat kan dan het beste worden geregeld voor situaties als we het niet met elkaar eens zijn, een derde partij dan laten mee beslissen? Ik neem aan dat hier procedures voor zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rinse
Rinse
Beste,
Na een jaar samenwerking met een bedrijf wordt mji nu aangeboden om aandeelhouder te worden. het voorstel is 33% van de aandelen maar 50% zeggenschap. Mijn vraag is hoe dit het beste te regelen is. In de aandeelhoudersovereenkomst of werken met prioriteitsaandelen?
Als we beide 50% zeggenschap hebben, wat kan dan het beste worden geregeld voor situaties als we het niet met elkaar eens zijn, een derde partij dan laten mee beslissen? Ik neem aan dat hier procedures voor zijn.
Alvast bedankt.
Groet,
Rinse
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31846-deelnemen-in-bestaande-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag