• 0

Clearance fee voor aankoop in Engeland

Hallo,

 

Ik ben bezig met export en import bedrijf. Ik heb in engeland al een order geplaats en heb best al veel betaal in totaal $ 18000,-. Dat is al 80% van de totale kosten, achteraf is het niet zo slim geweest om dat bedrag te betalen. Ik denk dat ik opgelicht ben namelijk. Maar dat even terzijde.

 

De verkoper zegt nu dat ik ook nog eens de clearance fee/uitklaringskosten moet betalen in engeland. De incoterm is CIF, dus voor mijn gevoel moet de uitklaringskosten al bij de prijs inbegrepen zitten. Want hij moet de spullen uitklaren. Kan iemand mijn hier mee verder helpen.

 

Vriendelijk bedankt

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan je de situatie iets verhelderen? Bij de Clearance Fee noem je zelf het begrip uitklaring, maar als de goederen gefabriceerd zijn in Engeland, dan is een uitklaring niet aan de orde.

 

Zou het kunnen zijn dat de goederen van buiten de EEG komen (neem bijvoorbeeld China) en dat de Engelse handelaar de inklaringskosten (wordt ook tot het containerbegrip Clearance Fee gerekend) aan jou wil doorberekenen? De term CIF wordt alleen gebruikt voor zeevaart en binnenvaart en omvatten inderdaad de uitklaring van goederen vanuit het land van verzending. De inklaringskosten van goederen van buiten de EEG zijn bij CIF sowieso voor jouw rekening, tenzij de (tussen)handelaar jou de goederen vrij van rechten heeft aangeboden. Dan zou CIF alleen betrekking moeten hebben op het deel transport tussen UK en Nederland.

Link naar reactie
  • 0

De goederen worden inderdaad naar china verscheept. Het gaat over het uitklaren van het product in UK. Ik hoop dat het product inderdaad uit UK komt, want op dit moment geloof ik niks meer van wat hij zegt.

 

Degene waar ik zaken meedoet zegt dat ik de uitklaringskosten moet betalen aan de verschepingsbedrijf, wil ik mijn spullen naar China verscheept krijgen. Ik heb het een en het ander uitgezocht en dacht dat de uitklaringskosten voor zijn rekening is onder CIF.

 

Hij kan toch ook niet van mij verwachten, als die container eenmaal is aangekomen in china dat ik en ik zelf de inklaring regeld, dat ik inklaringskosten moet betalen aan hem. Ik weet niet wat verwachten, daarom stel ik deze vraag er ook nog bij.

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk. Het was mijn veronderstelling dat je goederen in Engeland hebt gekocht om deze elders binnen de EU (Nederland) te verkopen. De route is dus vanuit Engeland naar China (en niet andersom).

 

Ik ben niet op de hoogte van uitklaringsperikelen in Engeland. Bij export vanuit Nederland zou er een exportdocument moeten worden gemaakt dat enkele tientjes kost. Maar zoals je zelf al zegt, bij de conditie CIF is dat voor rekening van de verzender.

 

Vrachttarieven naar het verre Oosten zijn momenteel relatief laag. Je zou eens na kunnen vragen wat je leverancier vraagt voor Ex-Works levering en gelijkertijd aan een forwarder vragen wat verzending kost als zij dit regelen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Zhao,

 

Wat staat er achter de term CIF want de incoterm moet ook een plaats naam aangeven. Wanneer je CIF een haven in China hebt gekocht zijn de kosten inderdaad voor de verkoper.

 

Maar mocht je specifiek dingen willen weten vraag het inderdaad aan een expediteur die kunnen je altijd helpen!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Mij handelspartner is niet van westerse afkomst, ik zit meer in de richting van India Indonesië die landen te denken.

 

Maar achter de shipping term staat niks, maar in de proforma invoice, staat wil dat de lading naar Shanghai verscheept moet worden.

 

Nog een vraagje, hoeveel kost het ongeveer om spullen uit te klaren. Ik heb twee containers vol, voor elk container moet ik $ 11250 betalen. Ik heb al 80% betaalt, dat moet mij toch meer als voldoende lijken om alles te regelen.

 

En de volgende keer doe ik alles FOB en neem ik een expediteur in de armen, scheelt een hoop geregel voor mij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.